LTStraipsnis skirtas apžvelgti ir apibendrinti 5-7 metų amžiaus vaikų kalbinės sambrandos tyrimo rezultatus. Straipsnio autoriai yra įsitikinę, kad vaiko kalbinė sambranda atlieka lemiamą vaidmenį rengiant vaiką mokyklai. Tobulėjanti vaiko kalba įprasmina jo bręstančią asmenybę, teikia prielaidų turtingesniam mąstymui, įgalina mokykloje lengvai įsitraukti į pamokos dalykinę veiklą. Atliekant priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos sambrandos tyrimus, orientyru tapo kalbos lygmenys (fonetinis, gramatinis-sintaksinis, leksinis lygmuo) ir kontekstualioji kalba. Iš esmės tyrimo situacijos buvo modeliuojamos norint išsiaiškinti būdingiausias priešmokyklinio amžiaus vaikų aktyviosios kalbos ypatybes, atskleisti kalbos aktyvumo dėsningumus. Įvairių kalbos vienetų (garsų, gramatinių formų, sakinių, žodžių) vartojimo vaikų kalboje tyrimai buvo atliekami dviem kryptimis: atsižvelgiant į vartojimo sąmoningumą; atsižvelgiant į vartojimo aktyvumą.
ENThe article is dedicated to reviewing and summarising the results of a study of the language maturity in children aged 5 to 7. The authors of the article are confident that the language maturity of a child performs a determining role in preparing the child for school. The child’s improving language actualises his maturing personality, forms preconditions for richer thinking and enables him to easily integrate in the lesson subject activities in school. When carrying out studies of the language maturity in children of pre-school age, language levels (phonetic, grammatical-syntactic, and lexical level) and contextual language became the reference point. Essentially, the study situations were modelled in order to clarify the most characteristic particularities of the active language of pre-school age children and to reveal the laws of language activity. The studies of the use of various language elements (sounds, grammatical forms, sentences, and words) in children’s language were carried out in two directions: with regard to the usage consciousness; with regard to the usage activity.