Lietuvos pedagogų duomenų bazių analizė: pedagoginio personalo bei moksleivių srautai ir prognozės

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos pedagogų duomenų bazių analizė: pedagoginio personalo bei moksleivių srautai ir prognozės
Alternative Title:
Analysis of the Lithuanian teachers' databases: flows and prognoses of teachers and pupils
In the Journal:
Pedagogika. 2001, 52, p. 93-104
Vėliau paskelbta anglų kalba leidinyje: Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft. 2003, Bd. 8
Keywords:
LT
Ekonominė analizė. Prognozavimas / Economic analysis. Forecasting; Mokiniai / School students; Pedagogai / Pedagogues; Technologijos / Technologies.
Summary / Abstract:

LTStraipsnis paremtas Lietuvos švietimo ir mokslo ministerijos ir Atviros Lietuvos fondo bendro projekto „Lietuvos pedagogų duomenų bazės kokybinis laidavimas, tyrimas (regioninė specifika) ir pedagogų poreikio prognozė“ rezultatais. Švietimo ir mokslo ministerijos Informacinių technologijų centre sukurta pedagogų duomenų bazių sistema, kurioje kiekvienais mokslo metais suformuojama nauja duomenų bazė. Straipsnyje daugiausia dėmesio skirta tyrimams, susijusiems su moksleivių bei pedagoginio personalo skaičiaus prognoze. Ištirti moksleivių srautai bendrojo lavinimo mokyklose, t. y. kiek jų pradeda mokytis, kiek pereina iš klasės į klasę, atskleisti šių srautų ypatumai atskiruose regionuose. Šiais tyrimais remiantis prognozuotas moksleivių skaičius ateinančiais metais. Ištirtos santykio moksleivių ir mokytojų tendencijos atskiriems dėstomiems dalykams ir atlikta mokytojų skaičių dinamikos prognostinė analizė. Ypač daug dėmesio skirta dalykams, lemiantiems informacinės visuomenės vystymąsi: kalboms, informatikai ir matematikai. Tyrimo rezultatai rodo, kad moksleivių skaičiaus prognozę, o kartu ir pedagogų skaičiaus prognozę labiausiai lemia gimimų skaičius ir atkritusių įvairių mokymo pakopų moksleivių skaičius. Tyrimai rodo, kad lyginant duomenis, sukauptus Lietuvos pedagogų įvairių metų duomenų bazėse, su kitų šaltinių duomenimis galima gauti esminius kiekybinius ir kokybinius įverčius.Reikšminiai žodžiai: Duomenų analizė; Mokytojai; Mokiniai; Prognozė; Informacinės technologijos; Data analysis; Lithuanian teachers; Lithuanian pupils; Prognosis; Information technologies.

ENIn the paper we present the results of integrated analysis of data stored in the system of the Lithuanian teacher's database and of data from other sources representing the state of education system and the demographical changes in Lithuania. The research covers the analysis of flow of pupils, the model of dynamics of pedagogical staff and pupils, and the prognosis of tendency, which have impact on the development of information society. The results show that such an integrated analysis of data from the Lithuanian teacher's databases of different years with other data sources leads to the essential qualitative and quantitative conclusions. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Būsimų muzikos mokytojų asmeninė karjera : profesijos pasirinkimas / Asta Rauduvaitė, Daiva Ramanauskienė. Pedagogika. 2010, 99, p. 104-112.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31177
Updated:
2018-12-17 10:53:39
Metrics:
Views: 10    Downloads: 7
Export: