Moksleivių ir studentų kalbinio išprusimo tyrimas: filologinių ir techninių terminų vartojimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Moksleivių ir studentų kalbinio išprusimo tyrimas: filologinių ir techninių terminų vartojimas
Alternative Title:
Research of linguistic education of pupils and students: application of philological and technical terms
In the Journal:
Pedagogika. 2001, 52, p. 54-62
Keywords:
LT
Kalbinis išprusimas; Moksleiviai; Studentai / Students; Terminai.
EN
Linguistic education; Pupils; Terms.
Summary / Abstract:

LTNaujų technologijų diegimas ir staigus informacijos protrūkis kelia naujus reikalavimus moksleivių ir studentų bendrajam išprusimui. Bendrajam žmogaus išprusimui labai svarbios filologinės žinios, suteikiančios galimybę susidaryti išsamią humanitarinę pasaulio sampratą, padedančios rasti ir atsirinkti reikalingą informaciją, ją taikyti nuolat besikeičiančiame žinių ir technologijų pasaulyje. Kalbinio išprusimo srityje svarbūs yra terminai, kurių suvokimas ir tikslingas vartojimas rodo žmogų esant išprususį. Todėl kyla mokslinė problema: ar moksleiviai ir studentai žino dažniau vartojamų filologinių ir techninių terminų prasmes? Straipsnio tikslas – išanalizuoti moksleivių ir studentų kalbinį išprusimą, t. y. filologinių ir techninių terminų prasmių žinojimą. Tyrime dalyvavo Kauno „Saulės“, Kauno statybininkų rengimo centro (KSRC) technologinės gimnazijos, KSRC profesinio rengimo klasių moksleiviai ir KTU studentai. Tikslui pasiekti tyrime numatyti du uždaviniai: pirma, išsiaiškinti, kaip moksleiviai ir studentai geba analizuoti filologinius ir techninius terminus; antra, išanalizuoti moksleivių ir studentų kalbinį išprusimą, t. y. filologinių ir techninių terminų prasmių žinojimą, atsižvelgiant į mokyklos tipą, respondentų lytį ir užduoties pobūdį. Straipsnyje keliama hipotezė – tyrimai atlikti realinio profilio mokyklose, todėl respondentai turėtų geriau žinoti techninių terminų prasmes. Atliekant tyrimą taikyta mokslinės literatūros analizė, vadovėlio analizė, interviu, anketinė apklausa, statistinis duomenų apdorojimas (EPI - INFO), užduočių atlikimo lyginamoji analizė.

ENArticle analyses knowledge of pupils and students in philological and technical terminology field. Respondent abilities of different teaching institutions (gymnasium - sporto sale????) jei gimnazija, tai turėtų būti high school, vocational schools, universities) to have an orientation in philological and technical terminology are also discussed there. According to the conclusions, there were noticed some marks that further searching. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31159
Updated:
2018-12-17 10:53:38
Metrics:
Views: 9
Export: