Sokratiškojo klausimo metodas mokant etikos: galimybės ir ribos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sokratiškojo klausimo metodas mokant etikos: galimybės ir ribos
Alternative Title:
Teaching ethics with Socratic method of questioning: possibilities and limits
In the Journal:
Pedagogika. 2002, 58, p. 70-75
Keywords:
LT
Dorovinis ugdymas / Moral education.
Summary / Abstract:

LTŠis straipsnis skirtas sokratiškojo tyrinėjimo problemoms analizuoti. Čia pateikiamos įvairios sokratiškojo dialogo, klausimo formulavimo interpretacijos, bandoma atskleisti, kaip sokratiškasis metodas gali būti taikomas asmeniui dorinti. Parodoma, kad sokratiškojo dorinimo koncepcija, garantuojanti tiesos pažinimą, vertinama ir taikoma daugelyje ugdymo sistemų, labiausiai pabrėžiant tyrinėjamą sokratiškojo pažinimo pobūdį. Šių laikų egzistencializmo bei hermeneutikos filosofai šį metodą traktuoja kaip dogmatišką, pervertinantį ratio ir nepaisantį kasdienio gyvenimo unikalumo. Siūlomos dialoginio mąstymo alternatyvos, paremtos G. Steinerio, H. G. Gadamerio sampratomis. Sokratiškojo klausimo metodas taip pat svarstomas lietuviškosios etikos mokymo tradicijos perspektyvoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Sokratas; Dialogas; Tiesa; Nuomonė; Dorinis ugdymas; Socratic inquiring; Dialog; Truth; Opinion; Moral education.

ENFor the last ten years Lithuania has been striving to create a new methods of teaching ethics. Now we have three directions of didactic: the first emphasizes philosophical traditions, the second - thinking and the third - just authentically being. Which way to support? Nowadays there is very popular to teach reasonable, critical thinking, which is often called as Socratic inquiring. How it fits with teaching ethics? These questions are analyzed in this article. For that purpose, the point of view of certain philosophers - namely, I. Kant, R. M. Hare, H. G. Gadamer, P. Ricoeur, V. Sezeman, T. Sodeika towards the Socratic way of thinking were analyzed. Educators' position on this problem was investigated also. The article mainly stressed the links between Socratic way of questioning and moral education. The conclusion was done: there are limits of Socratic method, because this teaching missing authentic being. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31107
Updated:
2018-12-17 11:02:27
Metrics:
Views: 32    Downloads: 11
Export: