Vaidybinis dialogas su lėlėmis - ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo skatinimo metodas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaidybinis dialogas su lėlėmis - ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo skatinimo metodas
Alternative Title:
Dialogical drama with puppets as means to facilitate child creativity in pre-school classroom
In the Journal:
Pedagogika. 2000, 44, p. 138-150
Keywords:
LT
Ikimokyklinis ugdymas / Pre-school education; Kūrybiškumas / Creativity; Pedagogika / Pedagogy; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTSavarankiški vaikų žaidimai trunka pakankamai neilgai, jei nevyksta nuolatinis bendravimas, nuomonių ir idėjų pasikeitimas, paskatinimas, kartais ir nežymus nukreipimas. Pagrindinis pedagogo uždavinys – dėmesingas stebėjimas, stebėjimų fiksavimas, apibendrinimas, naujų idėjų generavimas. Siūlomo vaidybinio dialogo su lėlėmis (VDL) metodo esmė – nuolatinis dialogas su vaikais: tiek pasirenkant pasaką, tiek ją vaidinant, tiek apie ją diskutuojant ir numatant tolimesnę veiklą. Straipsnyje pristatomas vaidybinio dialogo su lėlėmis (VDL) metodas, teoriškai jis pagrindžiamas, išanalizuojamas ir aptariami atlikto ugdomojo eksperimento, kuriuo siekta patikrinti VDL metodo pedagogines galimybes, rezultatai. Tyrimu siekta išsiaiškinti VDL metodo poveikį įvairioms vaikų veiklos sritims bei apibrėžti sąlygas ir veiksnius, lemiančius vaikų kūrybinio aktyvumo augimą. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, ugdomasis eksperimentas, ugdymo proceso dalyvių ir ugdomosios veiklos stebėjimas. Taikant VDL metodą, jau pradiniame etape (vaidinant pasaką su lėlėmis) tiek eksperimentinėse, tiek neeksperimentinėse grupėse, sulaukiama kur kas didesnio vaikų dėmesio, įsijautimo ir įsitraukimo. Palyginę eksperimentinėse ir neeksperimentinėse grupėse gautus rezultatus, galime teigti, kad sistemingas VDL metodo taikymas sąlygoja vaikų aktyvesnį kūrybiškesnės ir įvairesnės veiklos pasirinkimą, dažniausiai susijusį su pristatyta pasaka. Galima daryti prielaidą, kad vaikus patraukia ne tik įdomi pasakos pristatymo forma, bet ir siužetas, atskiri personažai, jų tarpusavio santykiai bei pasakos tema.Reikšminiai žodžiai: Humanistinė pedagogika; Kūrybiškumo ugdymas; Ikimokyklinio amžiaus vaikai; Vaidybinis dialogas; Humanistic pedagogy; Creativity in education; Pre-school children; Dialogical drama with puppets.

ENThe article describes the DDP method, its theoretical basis and use in educational work. The analysis carried out focuses on the effects and conditions of the DDP method in promoting children's creativity. The results of the study, show an increase of children's interest in a fairy-tale presented to them. The presentation of a fairy-tale enhances children's choice of different types of creative activity (i.e., acting on the playground, drawing, making puppets, playing the instruments, singing, or "publishing" of fairytale books). The systemic application of the DDP method particularly facilitates independent activity on the playground. The method also affects the forms (as children begin to play with puppets), the themes (children choose contents of fairy-tales for play), and the duration (playing under some fairy-tales may last a few days or even weeks) of the activities. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30656
Updated:
2018-12-17 10:45:02
Metrics:
Views: 138    Downloads: 45
Export: