Paauglių muzikinės kultūros ir bendrojo lavinimo mokyklos muzikos pamokų sąveika

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Paauglių muzikinės kultūros ir bendrojo lavinimo mokyklos muzikos pamokų sąveika
Alternative Title:
Interaction of juveniles' musical culture and music lessons in a secondary school
In the Journal:
Pedagogika. 2000, 44, p. 91-99
Keywords:
LT
Paauglių muzikinė kultūra; Muzikos pamokos; Muzikinio ugdymo procesas.
EN
Juveniles' musical culture; Music lessons.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama paauglių muzikinė kultūra ir jos sąveika su bendrojo lavinimo mokyklos muzikos pamokomis. Siekiant nustatyti ir įvertinti paauglių muzikinės kultūros lygmenį bei požiūrį į muzikos pamoką bendrojo lavinimo mokykloje, atlikta anketinė apklausa, kurioje dalyvavo 381 šeštų-devintų klasių moksleivis (203 mergaitės ir 178 berniukai) iš įvairių Šiaulių ir Klaipėdos miesto bei Vilniaus rajono bendrojo lavinimo mokyklų. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad paauglystės amžiuje dominuoja kiek kitokios nei mokyklinio ugdymo puoselėjamos muzikinės aplinkos vertybės, tarp kurių ryškiai išsiskiria popmuzikos žanras ir jų žinios. Lyginamoji turimo duomenų analizė neišryškino muzikinės kultūros komponentų bei muzikinių gebėjimų skirtumų amžiaus ir lyties aspektu. Nepakankamos tyrime dalyvavusių moksleivių muzikinio rašto žinios bei samprata apie įvairius kompozitorius bei jų kūrinius sąlygoja žemą paauglių muzikinės kultūros lygmenį, kurį labiausiai lemia neformalus bendravimas bei nuolatinis masinių informacijos priemonių poveikis. Paaugliai iš muzikos pamokos tikisi tam tikro emocinio išgyvenimo, tačiau pamokoje siekiama perteikti žinias, kartais klausomos muzikos komponavimas yra per sudėtingas mokiniams; tokiu atveju muzika nebeskatina individo emocijų raiškos, o muzikos pamoka netenka estetinio poveikio. Abejingą ar netgi negatyvų daugumos paauglių požiūrį į muzikos pamokas mokykloje sąlygoja nevienodos jų ir pedagogų nuostatos į muzikinės kultūros kintamuosius, neadekvatų muzikinių žinių bei gebėjimų vertinimą.

ENConclusions and diagnostic inquiry results of some of the components of juveniles' musical culture are provided in the article. Questionnaire made of 126 variables was used in the inquiry. The inquiry results were processed in a mathematical way. Tables and diagram of the statistical data provided in the article allow to better understand the current situation. Inquiry is nonpartial as respondents are the students of 6-9ш forms accidentally selected from various schools in Šiauliai and Klaipėda city and Vilnius district. The students gave opinion of a music lesson as the discipline of studies as well as estimated musical compositions of a various character, i.e. classic, jazz, pop, etc. The author of the article, while referring to the inquiry data, states that juveniles' musical knowledge is insufficient. Students of this age are not able to perceive academic music and therefore, their view to a music lesson as the discipline of studies that should directly influence the artistic selfconsciousness of an each student is negative. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Muzikos pedagogų autoritarizmo ir pedocentrizmo nuostatų specifika ugdymo kontekste / Edvardas Gribačiauskas. Pedagogika. 2004, 72, p. 93-97.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30654
Updated:
2018-12-17 10:45:01
Metrics:
Views: 6    Downloads: 4
Export: