Tinklaraščių kalbos tyrimo panaudojimas kalbos pamokose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tinklaraščių kalbos tyrimo panaudojimas kalbos pamokose
Alternative Title:
Use of the research into the language of blogs in language classes
In the Journal:
Gimtasis žodis. 2010, Nr. 2, p. 14-19
Keywords:
LT
Gimtoji kalba / Native language.
Summary / Abstract:

LTTinklaraštis – internetinis dienoraštis. Tai yra viešas, pagal autoriaus norą bet kuriuo metu tvarkomas ir atnaujinamas tinklalapis, kuriame dažniausiai skelbiama įvairi asmeninė informacija. Tinklaraščiai – tai palyginti neseniai internete atsiradusi nauja saviraiškos ir bendravimo forma. Straipsnyje apžvelgiama, kiek dėmesio tinklaraščių („blogų“) kalbos tyrimo panaudojimui kalbos pamokose skiriama Bendrosiose ugdymo programose, mokinių pasiekimų ir ugdymo gairėse, vadovėliuose, supažindinama su tyrimais, kuriais siekta išsiaiškinti dabartinę kalbos vartojimo situaciją, jos priežastis, ir siūloma būdų, kaip galima naudoti elektroninį tekstą kalbos pamokose ir pagerinti mokinių kalbos vartojimo gebėjimus. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad mokinių raštingumas prastėja. Pedagogai nurodė įvairias priežastis, dėl ko tai vyksta: interneto kalba; trumpųjų telefono žinučių rašymas netaisyklinga kalba; elektroninio teksto įtaka; informacinių technologijų įtaka; nepalanki kalbinė aplinka; mokiniai mažai skaito grožinės literatūros kūrinių; mokinių bendravimas netaisyklinga kalba; daug laiko praleidžiama prie kompiuterio; bendravimas elektroninėje erdvėje ir kt. Vykdyto eksperimento rezultatai atskleidė, kad elektroninių tekstų naudojimas pamokose ne tik pagerintų raštingumą elektroninėje erdvėje, bet ir sustiprintų mokinių motyvaciją mokytis, kartu ir rašytiniame tekste mokiniai darytų mažiau klaidų.Reikšminiai žodžiai: Didaktinė literatūra; Gimtoji kalba; Kalbos negerovės; Tekstai; Tinklaraščiai; Tinklaraščių kalbos tyrimo naudojimas kalbos pamokose; Blogs; Didactic literature; Language limitation; Native language; Texts; The use of the research into the language of blogs in language classes.

ENOne of the most urgent problems in today's schools is progressing illiteracy in pupils. They spend a lot of time in the virtual realm; that is why the mistakes made in the electronic text are repeated in the written text. This article briefly describes how much attention is paid to the subject of electronic text in General Education Programmes, in the Pupils' Achievement and Development Guidelines or course books; the reader is also familiarised with the research designed for elaborating the current situation and reasons of the use of language. The methods how to use the electronic text in language classes and to improve the capacity in the use of language by pupils have also been presented. [From the publication]

ISSN:
0235-7151
Related Publications:
Anglų kalbos žodžių vartojimas aukštesniųjų klasių mokinių tinklaraščiuose / Aurelija Tamulionienė. Bendrinė kalba. 2014, 87, p. 1-15.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/27804
Updated:
2018-12-17 12:46:57
Metrics:
Views: 20    Downloads: 8
Export: