Kam vadovauja vadovėlis?

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kam vadovauja vadovėlis?
Alternative Title:
Major guides of a text-book
In the Journal:
Žvirblių takas. 2010, Nr. 5, p. 21-25
Keywords:
LT
Mokykla / School; Mokiniai / School students; Pradinis ugdymas / Primary education.
Summary / Abstract:

LTVadovėlis mokinį lydi visus mokslo metus, juo mokinys naudojasi kiekvienoje pamokoje. Bet ar kiekvienas mokinys galėtų pasakyti, jog tai „mano knyga“ – knyga, kuria pasitikiu, kurioje randu atsakymus į man rūpimus klausimus? Ar dažnai matome, jog mokinys į vadovėlį žiūri ne mokytojo liepiamas? Ne pamokoje? Tad ko reikia, kad vadovėlis mokiniui būtų „savas“? Straipsnyje aptariami kai kurie praktiniai vadovėlio naudojimo klausimai. Daugiausia remiamasi pradinių klasių mokinių kalbos vadovėliais, pasitelkiama ir įdomesniais VPU studentų atliktų tyrimų rezultatais. Vadovėlis – tik pedagoginis instrumentas, jis gali būti veiksmingas tik mąstančio, kūrybiško mokytojo rankose. Taigi joks vadovėlis nepakeis pedagoginių mokytojo gebėjimų. Mokyti naudojantis vadovėliu ir mokyti naudotis vadovėliu – tai ne tas pats. Apibendrinant skirtingų tyrimų rezultatus, galima būtų pasakyti, jog pradinių klasių mokinių mokymas naudotis vadovėliu kaip informacijos šaltiniu tebėra aktuali tema. Ji tiesiogiai susijusi su mokymosi mokytis kompetencijos ugdymu, skaitytojo ugdymo problematika. Mokome naudotis vadovėliu kaip informacijos šaltiniu. Mažiausius ugdytinius mokome orientuotis vadovėlyje: naudotis sutartiniais ženklais, vadovėlio turiniu, susirasti reikalingą puslapį, temą, taisyklę ir kt. Šių gebėjimų pagrindu vėliau mokome remtis vadovėliu įvairiomis mokymosi situacijomis. Skatindami naudotis vadovėliu įvairiomis kasdienio gyvenimo situacijomis, turėtume susitelkti į tai, jog vadovėlis – tai knyga, kurią nuosekliai skaito visi klasės mokiniai kartu su mokytoju.Reikšminiai žodžiai: Mokiniai; Mokinių gebėjimai; Mokyklinis vadovėlis; Mokymo priemonės; Pradinė mokykla; Reikalavimai vadovėliui; Vadovėlio ir mokytojo santykiai; Vadovėlis; Vadovėlis pradinukams; Vadovėlių kokybė; A school textbook; A textbook; Primary school; Pupils; Pupils' skills; Quality of textbooks; Relationship between a teacher and a textbook; Requirements for the textbook; Schoolbook; Teaching means and devices; Text-Book; Textbook; Textbook for pupils.

ENVaiva Schoroskienė in her article "The Major Guides of a Text-Book", following different resources, first of all covers the main features of a textbook, what kind of text-book and why a teacher chooses, discusses what kind of a text-book parents would choose and what kind of text-book pupils themselves would prefer. Then she reminds things that should be taught, things that primary-formers already know, shares her thoughts, how text-books as the informative sources are taught to be used: how do we teach to get a handle of the text-book, to appeal to the text-book in different educational situations, how do we encourage pupils to use a text-book in different daily situations. [From the publication]

ISSN:
1392-1037
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/27716
Updated:
2020-04-24 14:49:48
Metrics:
Views: 34    Downloads: 11
Export: