Informacinių technologijų ir aktyviųjų mokymosi metodų integracijos galimybės tobulinant priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pareigūnų profesinę kompetenciją = Integration of information technology and active learning methods into the development of professional competence of Fire Rescue Service officers

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Informacinių technologijų ir aktyviųjų mokymosi metodų integracijos galimybės tobulinant priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pareigūnų profesinę kompetenciją =: Integration of information technology and active learning methods into the development of professional competence of Fire Rescue Service officers
Alternative Title:
Integration of information technology and active learning methods into the development of professional competence of statutory employees: the case of Kaunas FRS
In the Journal:
Mokslas ir edukaciniai procesai [Science and process of education]. 2009, Nr. 1 (7), p. 7-26
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Lietuva (Lithuania); Kompetencijos / Competencies; Pedagogika / Pedagogy; Technologijos / Technologies.
Summary / Abstract:

LTPasaulyje šiuolaikinė gaisrinė sauga apima ne tik žmonių, jų turto gelbėjimą bei gaisrų gesinimą, bet ir pastatuose įdiegtas sudėtingas gaisro aptikimo, pranešimo ir gesinimo sistemas. Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pareigūnų kompetencijos tobulinimas apima įvairios technikos, chemijos, fizikos, hidraulikos sričių aspektus, statybinių medžiagų ir konstrukcijų ypatumus, psichologiją, mediciną ir t. t. Tyrime siekiama atskleisti informacinių technologijų ir aktyviųjų mokymosi metodų integracijos galimybes tobulinant priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (PGT) pareigūnų profesines kompetencijas. Atlikus empirinį tyrimą pagal gautus respondentų atsakymus, darytina išvada, kad informacinių technologijų taikymas PGT darbuotojų profesinei kompetencijai tobulinti būtų efektyvus panaudojus imitacinius virtualius žaidimus kaip vaizdinės medžiagos iliustravimo priemonę. Imitacinių žaidimų taikymas individualioje aplinkoje lavinant praktinius gebėjimus negali būti įgyvendintas dėl technologinės įrangos nepakankamumo. Būtina pastebėti, kad komandinėje aplinkoje tradicinius teorinius ir praktinius mokymo metodus gali papildyti aktyvus virtualių įgūdžių imitatorius, suteikdamas plačias galimybes profesinei kompetencijai tobulinti: analizuojant naujas situacijas, kaupiant įvairiapusišką patirtį, gilinant ypatingų situacijų valdymo žinias, siekiant konkrečių tikslų, lavinant kritinį mastymą bei vertinant savo ir kitų narių galimybes susidūrus su ekstremalia situacija.Reikšminiai žodžiai: Informacinės technologijos; Kompetencijos tobulinimas; Mokymosi metodas; Competence development; Development of competence; Information technologies; Information technology; Learning method; Learning methods.

ENIn the world, modern fire rescue covers not only rescue of people, their property from fire and fire fighting operations, but also complex systems of fire detection, notification and fire fighting. Improvement of competences of fire fighters covers various aspects of technologies, chemistry, physics, hydraulics and specifics of constructions, psychology, medicine, etc. The research is aimed at revealing possibilities for integration of information technologies and active learning methods when improving professional competences of employees of fire fighting services. Having performed an empirical research according to the respondents’ answers, the author concludes that the application of information technologies for improvement of professional competences of fire-fighters, application of imitational virtual games could be very efficient as a means of illustration of visual material. The application of imitational games in individual environment when improving practical skills cannot be implemented because of insufficient technological equipment. It is necessary to note that traditional theoretical and practical training methods in a team environment can be supplemented by an active imitator of virtual skills thus providing wide possibilities for improvement of professional competence: by analysing various situations, accumulating versatile experience, enhancing the knowledge of management of exceptional situations while seeking specific aims, developing critical thinking and assessing one’s own and others’ skills when facing an emergency.

ISSN:
1822-4644; 2345-0681
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/24945
Updated:
2013-08-21 19:56:43
Metrics:
Views: 13
Export: