LTGamtamokslinės disciplinos yra sudėtingos, daugeliui mokinių nesuvokiamos ir at stumiančios savo mokomuoju turiniu. Autorė teigė, kad „kompiuterinė vizualizacija - technologijų amžiaus pasekmė. Išplitus techniniams prietaisams, elektroninėms priemonėms ir mašinoms, kompiuterinė vizualizacija pripažinta kaip svarbi ir reikalinga priemonė. Monitoriaus perteikiami vaizdai padeda suvokti sudėtingus reiškinius, todėl palengvina specialistų darbą. Ilgainiui šios savybės tapo neatsiejamos nuo ugdymo proceso. Pirmiausiai vizualizacija pasinaudota tiksliųjų mokslų srityje, kurioje regimos didelės suinteresuo tų grupių išlaidos. Medicina, chemijos pramonė bei kibernetikos sritys tapo vizualizacijos taikymo arealais, padėjusiais visuomenei pastebėti ir įvertinti vaizdų pagalbą mokantis" (Bilbokaitė, 2010, p. 14). Taip pat manyta, jog „gamtamokslinėms disciplinoms, ypač chemijai ir biologijai, labai reikia mokymo priemonių, kurios pasižymėtų aukštu vaizdumo lygiu. Daugelis vadovėlių, plakatų, fizinių modelių yra pasenę, nebetinkami naudojimui, jie nepasižymi 3D ar interaktyviu objektų atvaizdavimu. Kadangi mokiniai mėgsta interaktyviai kontaktuoti su kompiuteriu (žaidžia kompiuterinius žaidimus), tikėtina, kad regimi vaizdai padėtų jiems mokytis gamtos disciplinų. Tyrimai rodo, kad daugelis ugdytinių laisvai gali naudotis internetu namuose ir tai daro, nes technologijos skatina jų domėjimąsi gamtamoksliniais dalykais (Railienė, 2006). Vadinasi, dauguma mokinių turi sąlygas mokytis interaktyvioje terpėje ir sužinoti kur kas daugiau, nei įmanoma tai padaryti per pamokas" (Bilbokaitė, 2009, p. 12). Tuo remiantis išryškėja problematika - trūksta duomenų apie kompiuterinės vizualizacijos naudojimo aspektus Lietuvos kontekste, nors žinoma, jog vizualizacija reikalinga ir praktiškai gali būti naudinga.
ENThe research results enclose that computer based visualization is helpful tool in classrooms. It stimulates motivation of students and of teachers too, because they want to motivate the learners in the education process. Teachers said that computer based visualization stimulates cognitive proc esses. This means that visualization fosters deeper perception, imagination; students easily are able to remember and to concentrate their thinking and attention. Teachers also noticed that using com puter based visualization in the classrooms they notice feedback. This stimulating assumption is realized as deeper students' reflections, generalizing abilities and activity in the lessons. The last thing that stimulates chemistry teachers to use computer based visualization is eliminated factor of danger which leads to safe conditions in the classroom. There was found out that there were three main reasons why chemistry teachers sometimes do not use computer based visualization. First of them is weak material bases in schools, teachers feel lack of computer in their classrooms, they do not have full computerized auditory, also, there is not enough computer aided programs and softwares in Lithuanian language. The second restrictive factor is lack of time. Teachers explain that they do not have enough time for preparations for using computer based visualization in lessons.. The last thing is the weak teachers' role in school. This means that some of teachers do not have enough competencies to use computer based visualization, some of them do not have motivation and lot of teachers do not have enough information about visualization. Key words: visualization, stimulating and restrictive factor.