Televizoriaus žiūrėjimo trukmės ir turinio ryšys su mokyklinio amžiaus vaikų psichologiniu prisitaikymu

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisStraipsnis / Article
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėTelevizoriaus žiūrėjimo trukmės ir turinio ryšys su mokyklinio amžiaus vaikų psichologiniu prisitaikymu
Kita antraštėTelevision watching as related to psychological adjustment of school-aged children
Autoriai
LeidinyjeSocialinis darbas [Social Work]. 2005, t. 4, Nr. 1, p. 14-23
PastabosLDB Open.
Reikšminiai žodžiai
LTVaikai; Televizija; Elgsena (elgesys)
Santrauka / Anotacija

LTVakarų šalyse jau seniai atkreiptas dėmesys į tai, kad televizoriaus žiūrėjimas siejasi su prastesniu vaikų psichologiniu prisitaikymu, ypač su didesniu agresyvumu, dėmesio bei socialinėmis problemomis. Pabrėžiamas ir vienas svarbiausių apsauginių veiksnių – tai tėvų, kaip televizijos teikiamos informacijos bei vaikų psichologinio prisitaikymo tarpininkų – vaidmuo. Lietuvoje apie televizijos reikšmę vaikų elgesio bei emociniams sunkumams pradėta kalbėti tik pastaruosius keletą metų. Šiame straipsnyje siekiame įvertinti miesto ir kaimo mokyklinio amžiaus vaikų televizoriaus žiūrėjimo kokybinius bei kiekybinius aspektus bei tai, kaip jie susiję su vaikų psichologiniu prisitaikymu. Apklausėme 118 vienuolikos – keturiolikos metų vaikų ir 83 jų tėvus. Rezultatai atskleidė, kad daugiau laiko prie televizoriaus ekranų praleidžiantys vaikai turi daugiau elgesio bei emocinių sunkumų. Iškart po pamokų televizorių žiūrintys vaikai yra hiperkatyvesni ir turi daugiau bendravimo sunkumų. Siaubo filmų mėgimas susijęs su mokyklinio amžiaus vaikų elgesio problemomis, o dokumentinių filmų mėgimas – su geresniu vaikų psichologiniu prisitaikymu. Tėvų nedalyvavimas parenkant ir aptariant televizijos laidas susijęs su prastesniu vaikų psichologiniu prisitaikymu. Daugiau laiko prie televizoriaus praleidžia prastesnėmis materialinėmis sąlygomis pasižyminčių šeimų bei žemesnio išsilavinimo tėvų vaikai [Iš leidinio]

EN[…] Numerous studies reveal that watching TV is associated with children’s psychological maladjustment and particularly with higher levels of aggression, attention and social problems. One of the most important protective factors against negative effects on children is their parents’ assumed role of a mediator between the information obtained from TV and children's psychological adjustment. Only during recent years discussions about the influence of TV over children's behaviour and emotional disorders has been taking place. The aim of this article is to explore the quantitative and qualitative aspects of watching TV for school-aged children in urban and rural areas and their relation to psychological adjustment of children. 118 children (11 - 14 years old) and 83 parents participated in the study. […] Results have shown that children who spend more time watching TV face more behavioural and emotional difficulties. Inclination to horror movies is related to behavioural problems in school-aged children, whereas inclination to documentaries shows better psychological adjustment. Children's psychological maladjustment is also related to parents’ non-participation in the selection and discussion of TV programs. Children form poorer and less-educated families spend more time watching TV. [From the publication]

ISSN1648-4789, 2029-2775
Mokslo sritisPsichologija / Psychology
Susijusios publikacijos
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/2297
Atnaujinta2018-12-17 11:36:04
Metrika Peržiūros: 4