Studentų pasiekimų periodinis vertinimas kaip studijų rezultatyvumo veiksnys (socialinės pedagogikos pagrindinių dieninių studijų atvejis) : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studentų pasiekimų periodinis vertinimas kaip studijų rezultatyvumo veiksnys (socialinės pedagogikos pagrindinių dieninių studijų atvejis): disertacija
Publication Data:
Klaipėda, 2010.
Pages:
lap
Notes:
Disertacija rengta 2006-2010 metais Klaipėdos univeristete. Dr. disert. (social. m.) - Klaipėdos universitetas, 2010. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Periodic assessment of student achievements as a factor of effectiveness of studies (the case of undergraduate full time studies of social pedagogy) Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2010 58 p., įsk. virš. : diagr., schem
Summary / Abstract:

LTNagrinėjamas studentų pasiekimų periodinis vertinimas kaip studijų rezultatyvumo veiksnys pirmosios pakopos socialinės pedagogikos dieninių studijų atveju. Disertacijoje patikslinta studijų rezultatyvumo samprata; nagrinėtas aukštųjų mokyklų studentų pasiekimų periodinis vertinimas remiantis šiuolaikine konstruktyvizmo teorija; išryškinti esminiai studentų pasiekimų periodinio vertinimo koncepcijos bruožai, turintys įtakos studijų rezultatyvumui: vertinimo dažnumas, grįžtamasis ryšys ir įsivertinimas. Sukurta originali tyrimo metodologija. Disertacijoje pristatomi, aptariami ir interpretuojami keturių tyrimo etapų rezultatai. Dokumentų analizė parodė, kad Lietuvos aukštosiose mokyklose yra įtvirtinamos konstruktyvistinės formuojamojo vertinimo idėjos, o tradicinė mokymo paradigma palaipsniui užleidžia vietą naujajai mokymosi paradigmai. Diskusijų grupės gautų pedagogų ir pedagogines specialybes studijuojančių asmenų nuomonių analizė parodė, kad, taikant periodinį studentų pasiekimų vertinimą, stiprėja studentų mokymosi motyvacija, gerėja mokymosi rezultatai [...] Apklausos raštu duomenų analizė ir veiklos tyrimo metu gauti rezultatai iš esmės patvirtino, kad tinkamas studentų pasiekimų periodinis vertinimas ir jo komponentų naudojimas daro teigiamą įtaką studijų rezultatyvumui. [...] Neformalus turiningas grįžtamasis ryšys daro reikšmingą įtaką socialinės pedagogikos pagrindinių dieninių studijų rezultatyvumui. Jį užtikrina po kiekvienos atliktos užduoties studentui teikiama grįžtamoji informacija: įvertinimas pažymiu ir komentaras raštu bei žodžiu. Socialinės pedagogikos pagrindinių dieninių studijų rezultatyvumą lemia dažnas pasiekimų įsivertinimas raštu - jis skatina studentą apmąstyti atliktą užduotį, padeda geriau suvokti dalyką, ugdo savikritiškumą, padidėja įvertinimo objektyvumas.

ENThe thesis analyses periodic assessment of students’ achievements as study efficiency factor on the basis of the first stage social pedagogy full-time studies. The thesis clarifies study efficiency concept; analyses periodic assessment of higher education students’ achievements on the basis of contemporary constructivist theory; highlights major features of a concept of periodic evaluation of students’ achievements affecting the efficiency of studies: assessment frequency, feedback, and self-evaluation. The author created original research methodology. The thesis presents, discusses, and interprets the results of the four stages research. Document analysis revealed that Lithuanian higher education institutions follow constructivist ideas of formative assessment, and the traditional teaching paradigm gradually gives up to new learning paradigm. The analysis of opinions obtained during the discussion of a focus groups formed from pedagogues and students of pedagogical studies showed that the application of a periodic students’ assessment increased students’ motivation and improved learning outcomes [...] The analysis of data obtained with a help of written survey and performance study essentially confirmed that the correct periodic assessment of students’ achievements and the use of its components make positive impact on study efficiency. [...] Rich informal feedback makes significant impact on the efficiency of full-time social pedagogic studies. This is guaranteed by a feedback given to each student after completing the tasks: assessment by grade as well as written and oral comment. The efficiency of full-time social pedagogical studies is influenced by frequent self-assessment of achievements in writing; it encourages the student to reflect on the task done, and better understand the subject; develops self-critical approach; and increases the objectivity of the assessment.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22275
Updated:
2022-02-07 20:08:47
Metrics:
Views: 21
Export: