An Analysis of implementation of school social pedagogue's making of professional decisions as a prerequisite for development of professional competences

Rinkinys:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšis:
Straipsnis / Article
Kalba:
Anglų kalba / English
Antraštė:
An Analysis of implementation of school social pedagogue's making of professional decisions as a prerequisite for development of professional competences
Kita antraštė:
Mokyklos socialinio pedagogo profesinių sprendimų priėmimo įgyvendinimo analizè kaip profesinių kompetencijų vystymo prielaida
Leidinyje:
Socialiniai tyrimai [Social Research], 2009, Nr. 1 (15), p. 18-27
Santrauka / Anotacija:

LTStraipsnyje pristatomi kokybinio tyrimo, kai interviu metodu apklausti bendrojo lavinimo mokyklų socialiniai pedagogai, rezultatai, apibūdinantys mokyklos socialinio pedagogo sprendimu priėmimo (ypač akcentuojant sudėtingus sprendimus) proceso specifiškumą ir išryškinantys kliūtis, su kuriomis susiduria specialistas, priimdamas racionalų sprendimą. Straipsnyje formuluojamos prielaidos profesinių kompetencijų plėtrai. Analizuojant mokslinę literatūrą pristatomi mokyklos pedagogo sprendimo priėmimo proceso teoriniai konstruktai: atskleidžiama sprendimo priėmimo samprata, išryškinami galimi sprendimo priėmimo stiliai ir kliūtys. [...]. Tyrimo objektas - mokyklos socialinio pedagogo profesinių sprendimų priėmimo procesas. [...]Sprendimo priėmimas yra procesas, kurio metu pasirenkama racionaliausia, mažiausiai pasekmių turinti alternatyva. Galimi įvairūs sprendimų tipai, priklausomai nuo naudojamo sprendimo priėmimo stiliaus: programuojamas / neprogramuojamas, racionalusis, intuityvusis, paklusnusis, vengimo, spontaniškasis. Nustatyti trys - apmąstymo, sumanymų ir pasirinkimo- sprendimo priėmimo etapai. Kokybinės turinio (content) analizės rezultatai atskleidė, kad mokyklos socialinio pedagogo veikloje sprendimų priėmimas susijęs su veiksniais trimis lygmenimis: vidinių išgyvenimų, organizaciniu-norminiu ir sąveikos lygmenimis. [...].

ENThe article presents the results of a qualitative research, when ten representatives of comprehensive schools (school social pedagogues) were questioned about how they manage the process of decision making at school, especially keeping focus on process of making 'difficult' or 'tough' decisions. The article describes the characteristics of and the obstacles to the process of school social pedagogue's decision making together with analysis of p'rerequisites and/or requirements for the development of school social pedagogue's professional competence. Scientific literature analysis was used to develop theoretical concepts (for example, decision making concept, decision making styles and obstacles were presented).

ISSN:
1392-3110; 2351-6712
Susijusios publikacijos:
Nuoroda į įrašą:
https://www.lituanistika.lt/content/20218
Atnaujinta:
2025-02-25 11:16:04
Metrika:
Peržiūros: 34    Atsisiuntimai: 2
Eksportas: