Barriers for the application of social work values in practice : a comparative approach

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Barriers for the application of social work values in practice: a comparative approach
Alternative Title:
Socialinio darbo vertybių taikymo praktikoje barjerai: lyginamasis požiūris
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2007, Nr. 1 (55), p. 41-47
Keywords:
LT
Baltarusija (Belarus); Švedija (Sweden); Lietuva (Lithuania); Mokytojų ugdymas / Teacher education; Socialiniai darbuotojai / Social workers; Socialinis darbas / Social work.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje yra analizuojami barjerai, apsunkinantys vadovavimąsi socialinio darbo vertybėmis praktiniame socialiniame darbe. Barjerai vertinami per būsimųjų socialinio darbo specialistų – studentų prizmę. Straipsnyje gvildenama, kokia yra socialinio darbo vertybių struktūra? Kokie barjerai – vidiniai ar išoriniai – trukdo vadovautis socialinio darbo vertybėmis praktinėje veikloje ir kokį vaidmenį šiame procese vaidina socialinio darbo studijos? Kaip sociokultūrinis kontekstas įtakoja šių barjerų raišką? Straipsnio tikslas yra nustatyti, kokie barjerai – vidiniai ar išoriniai – socialinio darbo studijas bebaigiantiems studentams trukdo vadovautis socialinio darbo vertybėmis profesinėje veikloje? Atskleista, jog sąmoningas individo profesinis pasirinkimas dažnai būna sąlygotas vertybių, nuo kurių priklauso ir individualių poreikių hierarchija. Taigi pasirinkusių socialinio darbo specialybes individų vertybinės nuostatos sąlygoja ne tik būsimos profesinės veiklos kokybiškumą, bet ir vertybinį profesinės kultūros profilį. Antroji straipsnio dalis yra skirta tyrimo metodologijai pristatyti bei tyrimo organizavimui atskleisti. Tyrimo imtis yra tikslinė, ją sudarė 455 socioedukacinio darbo specialybių ketvirto kurso studentai iš Lietuvos, Baltarusijos ir Švedijos aukštųjų mokyklų. Duomenų analizė atlikta naudojant turinio (content) analizės metodą, kuris leido išskirti penkias kategorijas: profesinis netinkamumas, asmeninės aksiologinės problemos, nepakankamas profesinis parengimas, profesinės aksiologinės problemos ir visuomenės aksiologinės problemos.Reikšminiai žodžiai: Socialinio darbo studentai socialinio darbo studijos; Socialinio darbo vertybės; Socialinis darbas; Socialinis darbuotojas; Tinkamumas socialiniam darbui; Social work; Social work education, suitability for social work; Social work students; Social work values; Social worker.

ENSocial work education has a significant role helping students to acquire social work values and to apply them in practical activity. Yet the internalisation of social work values and application in practise is a complicated process affected by internal and external barriers. The article explores the concept of social work values and their application in the professional activity from the perspective of social work students. Content analysis was used in order to investigate the responses to open questions that helped to disclose the qualitative differences among the respondents from Belarus, Lithuania and Sweden. The main internal barriers for the application of social work values in practice were negative evaluation of one's own professional suitability, irrelevant choice of profession, value conflict between a must' to sacrifice and 'a desire' to realize oneself in the professional activity, lack of tolerance and client recognition. Incompatibility with reality, society's hostility in regard to social work values, non-effective organization of professional activity and profession bureaucracy were among the external barriers. Those barriers were stronger expressed in the sub-samples of Lithuania and Belarus. [text from author]

ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Socialinių pedagogų teisių ir pareigų įgyvendinimo galimybės praktinėje veikloje / Renaldas Čiužas, Irena Leliūgienė. Socialinis ugdymas. 2011, Nr. 16 (27), p. 45-57, 116-130.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/20110
Updated:
2018-12-17 12:07:02
Metrics:
Views: 22    Downloads: 8
Export: