Virtuali rinkimų propaganda : sėkmingi ryšio su rinkėjais pavyzdžiai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Virtuali rinkimų propaganda: sėkmingi ryšio su rinkėjais pavyzdžiai
In the Book:
Lietuva po Seimo rinkimų 2008 / sudarytojas Algimantas Jankauskas. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2009. P. 75-85
Keywords:
LT
Komunikacija / Communication; Rinkimai ir balsavimas / Electoral procedure and voting.
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas - išanalizuoti politinių partijų kampanijas virtualiuose komunikacijos kanaluose ir pateikti teisinio reguliavimo tobulinimo siūlymų. Pirmasis uždavinys - išanalizuoti rinkimų metu naudotas komunikacijos technologijas, identifikuoti jų trūkumus, kenkiančius demokratinių rinkimų organizavimo procesui. Antrasis uždavinys - įvertinti teisinio reguliavimo sistemą ir siūlyti pakeitimus siekiant likviduoti teisės spragas arba nuosekliai tobulinti teisės sistemą. Tyrimo objektas - praktikoje naudojamos virtualių rinkimų propagandos technologijos ir jų teisinis reguliavimas. Straipsnyje nagrinėjami rinkimų technologijų ir jų teisinio reglamentavimo tyrimai, rinkimų agitacija virtualiuose komunikacijos kanaluose, pristatomos virtualių rinkimų propagandos technologijų rūšys (politinių partijų interneto svetainės, tinklaraščiai, dalyvavimas socialinių tinklų projektuose, vartotojų kuriamo pasaulio projektai, negatyvi komunikacija, virusiniai projektai, reklamos skydeliai). Taip pat aptariami teisinio rinkimų propagandos reguliavimo Lietuvoje trūkumai. Išvadose teigiama, kad dėl specifinių vartotojų grupės požymių virtualiuose komunikacijos kanaluose plėtojama diskusija aukštesnio lygio, sudėtingesnė, tiksliau realizuoja demokratinių rinkimų debatų tradiciją. Efektyviausios tos politinių partijų iniciatyvos, kurios, išnaudodamos interneto ir virtualaus bendravimo galimybes, integruoja skirtingas technologines priemones ir bendravimo formas.Reikšminiai žodžiai: Rinkimai; Propaganda; Virtualus; Komunikacija; Elections; Propaganda; Virtual; Communication.

ENThe aim of the article is to analyze the campaigns of political parties in virtual communication channels and present suggestions for improving legal regulations. The first task was to analyze the communication technologies used during election process, and identify their deficiencies having negative effect on the process of organizing democratic elections. The second task was to assess the system of legal regulation, and suggest amendments to eliminate legal gaps and improve the legal system consistently. The object of research is the technologies of virtual election propaganda used in practice and their legal regulation.The article deals with the research on election technologies and their legal regulation, election campaigns in virtual communication channels, introduces the types of virtual campaign technologies (political parties’ websites, blogs, social networks, participation in projects, projects user-created world, negative communication, viral projects, and banners). It also discusses the weaknesses of legal regulation of election campaigns in Lithuania. The author of the article concluded that due to special features of the user group, the discussion developed in virtual communication channels is of a higher level, more complex and realizing the tradition of democratic debate. The most effective initiatives of the political parties are realized through internet and virtual communication and integrate various technological means and forms of communication.

ISBN:
9789955333920
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19664
Updated:
2020-07-28 15:00:30
Metrics:
Views: 29
Export: