LTŠiandien Vakarų vartotojiškoje visuomenėje pastebimas didėjantis reklamos kūrėjų domėjimasis vaikais, kaip potencialiais vartotojais. Vaikai tampa ne tik reklamos adresatu, kuomet kuriamos reklamos, skirtos vaikams, strategijos, bet ir reklaminių kampanijų veikėjais (reklamos veidais). Straipsnyje teoriniu aspektu analizuojama reklamos samprata, tipai, tikslai, poveikis vartotojui, pateikiami būdingesni reklamos tipus iliustruojantys pavyzdžiai. Dažniausiai reklama (viena iš komunikacijos formų) suprantama kaip ekonominių interesų tenkinimo priemonė. Reklamos vystymąsi bei pokyčius veikė filosofinės, psichologinės, socialinės teorijos: G. Lebono filosofinė koncepcija, Z. Freudo psichoanalizės teorija, E. Dichterio ir D. Bakerio teorijos. Išsiaiškinta, kad nėra vieningos reklamos klasifikavimo sistemos. Reklama klasifikuojama įvairiais aspektais: pagal priemones, tikslus, funkcijas, pateikimo vartotojams formą ir kt. Kuriant reklamos klasifikavimo sistemą, derėtų vartoti terminus formali ir informali, paslėptoji ir tradicinė (atviroji); vizualinė, verbalinė, audicinė ir audiovizualinė ir t. t. Reklamos interesai — ekonominiai, kultūriniai, politiniai- labai artimai siejasi su jos tikslais ir funkcijomis, būtent: informavimu, pozicionavimu, priminimu, „advokatavimu", palyginimu, skatinimu ir pastiprinimu. Reklamos poveikis vartotojui panašus į skalę su diametraliai priešingu veikimo reiškimusi: nuo neigiamo (materialinės vertybės formuojamos nuo ankstyvos vaikystės, reklama dažnai būna apgaulinga) iki teigiamo (reklama aktyviai veikia rinką, gerina paslaugų kultūrą, padeda orientuotis prekių ir paslaugų pasaulyje ir kt.).
ENThere is a great interest in children in today's western consumer society. Children in most cases become not only the target addressee of commercials but also the actors of those commercials (faces of commercial). This article deals with a theoretical approach to the concept of commercial, its typology, goals, influence on a consumer, some typical examples of commercials are also provided. Mostly a commercial as one of communication forms is understood as a tool to satisfy economic interests. The development and changes of a commercial are affected by both psychological and social theories and trends such as G. Lebon's, S. Freud's, E. Dichter's and D. Baker's. During the research it was set that there is no common classification system of commercials. It was done in various aspects: based on tools, goals, functions, consumer forms, etc. While developing the classification system of commercial's, it would be appropriate to use such concepts as formal and non-formal, hidden and traditional (open), visual, verbal, audiovisual, etc. The interests of commercials would be economic, cultural, political and are closely related to goals and functions, i.e. to inform, position, remind, advocate, compare, stimulate, and support. The influence of commercials is mostly like a scale with diametrically opposite acting expression — from negative (materialistic attitudes are formed since early childhood) to positive (commercials actively affect the market, make service culture more appropriate, help to orient within services and goods, etc.).