Priešmokyklinuko agresyvaus elgesio profilaktika ir korekcija pasakomis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Priešmokyklinuko agresyvaus elgesio profilaktika ir korekcija pasakomis
Alternative Title:
Prophylaxis and correction of a preschooler's aggressive behaviour by the means of fairy tales
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2008, Nr. 4 (20), p. 93-102
Keywords:
LT
Tautosaka / Folklore; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTNors nuo 1994 iki 2006 metų Lietuvos mokyklose reikšmingai sumažėjo patyčių, vis dėlto patyčių / agresijos dažnis, lyginant su kitomis šalimis, tebėra vienas didžiausių. [...] Visuomenės poreikis mažinti vaikų smurto apraiškas ir savalaikiškumas - svarbiausi šio straipsnio aktualumo bruožai. Tyrimo tikslas - išaiškinti pasakų poveikį agresyvaus elgesio apraiškoms švelninti priešmokykliniame amžiuje. Taikytos dvi rusų mokslininko A. A. Romanovo sudarytos struktūrizuoto stebėjimo anketos būdingiausioms konfliktinėms situacijoms ir vaikų reakcijoms jose išaiškinti. Eksperimentinėje grupėje tiriamiesiems du kartus per savaitę buvo sekamos / skaitomos pasakos, dalijamasi įspūdžiais, stebimos / spalvinamos iliustracijos. Kontrolinėje grupėje apsiribota tradicinėmis elgesio reguliavimo priemonėmis. Kontrolinėje grupėje, praktikuojant tik bendrapedagoginius metodus, ugdytinių agresyvumo požymiai sumažėjo 51 punktu. Eksperimentinėje grupėje, be tradicinių metodų, pasitelkus ugdomąsias pasakas, pasiekta geresnių rezultatų - pasakos tiriamųjų elgesį papildomai pakoregavo dar maždaug 69 punktais. Eksperimentinės grupės tiriamieji (penki vaikai) išliko antrojo lygmens agresyvumo zonoje, kaip ir buvo iki tyrimo (šio lygmens balų skaičius nuo 66 iki 130). Minimumo (66) nepasiekta, tačiau nemažas laimėjimas, jei per du intensyvios veiklos mėnesius tiriamųjų agresyvus elgesys sumažėjo 19-31 balu. Tiesa, neaišku, kiek ilgai šie teigiami poslinkiai išsilaikys eksperimentui pasibaigus. Tačiau tyrimas parodė, kad agresyviam priešmokyklinukų elgesiui švelninti, be abejo, ir profilaktikai iš esmės galima taikyti pedagoginės pasakų terapijos metodą. [...]. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Priešmokyklinis amžius; Pasakos; Agresyvaus elgesio profilaktika ir korekcija.; Preschoolers; Prophylaxis and correction of aggressive behaviour; Fairytales.

ENEven though the extent of sneering in Lithuanian schools has gone down considerably from 1994 to 2006, the rate of taunting / aggression is still one of the highest in comparison with other countries [...] The most crucial findings in this article are the following; society requires to diminish manifestation of children's outrage and timeliness. The aim of the research was to explore the effect of fairytales on reducing the exhibitions of violent behaviour in preschool age. With the purpose of ascertaining archetypal conflict situations and children's reactions in their course, two structured observation questionnaires prepared by A. A. Romanov were applied. In the experimental group twice a week fairytales were told/ read to those participating in the experiment. On the other hand, only traditional means of behaviour tempers were applied in the control group. In the control group, while practising only few pedagogical methods, the symptoms of violent behaviour diminished by 51 point. In the experimental group, where alongside traditional methods, educational fairytales were employed as well better results were achieved: fairytales improved the behaviour of the pupils participating in the research by additional 69 points. Preschoolers of the experimental group remained in the same level they had been before the research. A minimum number of points (66) was not been reached. However, it is considered to be a quite remarkable achievement, as during two months of intensive work violent behaviour of the pupils, participating in the experiment, reduced from 19 to 31 point. The research proved that with the aim to temper preschoolers' aggressive behaviour and, of course, with the aim of prophylaxis, a pedagogical fairytale therapy method can be applied. [...]. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18828
Updated:
2018-12-17 12:18:45
Metrics:
Views: 33    Downloads: 12
Export: