LTDisertaciniame darbe sprendžiama mokslinė problema, kad Lietuvoje dar nėra paskelbta darbų, įvertinančių būsimųjų sporto vadybininkų bendrųjų kompetencijų ugdymo ypatumus bei specialistų požiūrį į šių kompetencijų ugdymą. Darbe keliamas esminis klausimas – ar ugdymo institucijos, rengiančios sporto vadybos specialistus, užtikrina sąlygas ir galimybes būsimiems specialistams ugdytis bendrąsias kompetencijas, įgalinančias juos priimti savalaikius, efektyvius sprendimus? Ieškant atsakymo į šį klausimą, darbe keliama hipotezė, kad rengiant sporto vadybos specialistus universitetinėse studijose jų bendrųjų kompetencijų ugdymas yra nepakankamas, t. y. studijų programos neužtikrina būtinų tiek bendrojo, tiek specialaus lavinimo teorinių žinių perteikimo. Probleminio klausimo ir iš jo išplaukiančios hipotezės formulavimas leido apibrėžti tyrimo objektą – būsimųjų sporto vadybos specialistų bendrųjų kompetencijų ugdymą universitetinėse studijose. Mokslinis šio tiriamojo objekto sprendimas, atitinkantis tyrimo dalyką, orientuotas į būsimų ir esamų specialistų požiūrio į bendrųjų kompetencijų ugdymą, vertinimą bei studijų programų analizę.Pasirinkus kintamuosius tyrimo hipotezei patikrinti, siekiama tikslo – atskleisti bendrųjų kompetencijų ugdymo ypatumus rengiant sporto vadybos specialistus universitetinėse studijose. Tyrimo praktinį reikšmingumą ir jo rezultatų taikymo perspektyvas darbe nusako tai, kad būsimųjų sporto vadybininkų bendrosios kompetencijos universitetiniame rengime turėtų būti ugdomos ir plėtojamos taip, kad įgalintų šios specialybės darbuotoją orientuotis į naujo tipo ir elgesio stiliaus vadovą, gebantį suburti žmones spręsti sudėtingus uždavinius. Bendrųjų kompetencijų ugdymo perspektyva priklauso nuo sporto vadybos specialistų rengimo kokybės, kas reiškia, kad studijų programose svarbu tiesti tiltą tarp besimokančiųjų poreikio įgyti kvalifikaciją ir poreikio įgyti išsilavinimą, paremtą asmenybės vystymusi bei nuolatiniu tobulinimusi (profesiniu brandumu bei savaveiksmiškumu).
ENThe scientific problem of the dissertation is that there are no announced works, evaluating future sports managers’ general competencies development peculiarities and standpoint of specialists to the development of competencies in Lithuania. The main question – if the education institutions, preparing sports management specialists, assure conditions and opportunities for the future specialists to develop general competencies, letting them to make timely and effective decisions? Searching the answer to this question the hypothesis that in the preparation of sports management specialists at the university studies the development of their general competencies is not sufficient; the study programmes do not assure necessary general and special training theoretical knowledge transfer was raised. The formulation of problematic question and from it derived hypothesis let to determine research object – the development of future sports management specialists’ general competencies at the university studies. Scientific solution of this research object, corresponding to the research subject, orientated to the future and current specialists standpoint to the development and evaluation of general competencies, to the analysis of studies programmes. Social demographic characteristics of the research participants are named as independent variables, which can influence dependent research object variables, that is, to the standpoint of students and specialists. After choosing variables to the research hypothesis it was aimed to disclose features of the general competencies in the preparation of sports management specialists at the university studies.The practical significance of the research and the use of it‘s results perspectives define that general competencies of the sports managers at the university preparation should be developed so that they would enable employee of this profession to orientate to the new type and behavior style of manager, aiming to unite people in order to solve difficult tasks. The perspective of general competencies development depends on the quality of sports management specialists’ education that means that in the study programmes it is important to lay the bridge between the need of students to acquire qualification and their need to acquire education, based on personal development and constant improvement (professional maturity and personal action).