Vaiką aktyvinantis pedagogo bendravimas darželyje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaiką aktyvinantis pedagogo bendravimas darželyje
Alternative Title:
Stimulating interaction "educator - child" in the kindergarten
In the Journal:
Pedagogika. 2003, 68, p. 198-202
Keywords:
LT
Vilnius. Vilniaus kraštas (Vilnius region); Lietuva (Lithuania); Ikimokyklinis ugdymas / Pre-school education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikinėje pedagogikoje ir psichologijoje daug dėmesio skiriama ugdomojo bendravimo specifikai, jos metodams, stiliams. Geri veiksmingo bendravimo įgūdžiai turi įtakos vaiko akademiniams pasiekimams, tarpusavio santykių formavimuisi. Teigiama, kad bendravimas turėtų skatinti vaiko aktyvumą. Straipsnyje siekiama nustatyti vaiką aktyvinančių susitikimų ypatumus. Apžvelgiamos ir įvertinamos pedagogus ir vaikus aktyvinančios sąveikos situacijos: išsiaiškinamas ugdomųjų situacijų poveikis, atskleidžiamas aktyvinančio pedagogo bendravimo situacijų turinys. Atliktame tyrime dalyvavo 160 vaikų lopšelių-darželių grupių, kiekviena grupė stebėta po 1 valandą per dieną, fiksuojant visus auklėtojos ir vaiko sąveikos aktus. Užfiksuoti 2707 vaikų (2-7 metų amžiaus) ir 160 pedagogų 5939 sąveikos atvejai. Rezultatų analizė atskleidė, kad auklėtojos ir vaiko sąveikoje vyrauja pedagoginiai vaiką aktyvinantys susitikimai. Pedagogai dažniausiai naudojo klausinėjimą, priminimą ir aiškinimą, pasakojimą, rečiausiai - įtikinimą ir klausimo pateikimą vaikui. Nustatyta priklausomybė tarp pedagogo aktyvinančio bendravimo ir vaiko amžiaus: dažniausiai aktyvinami 6-7 ir 5-6 metų vaikai, mažiausiai - 4-5 metų. Paaiškėjo, kad aukštąjį išsilavinimą turinčio pedagogo aktyvinantis bendravimas su vaiku intensyvesnis negu aukštesnįjį išsilavinimą turinčio pedagogo ir mažiausiai intensyvus - nepedagoginio išsilavinimo ugdytojų grupėse. Aktyvinantis vaiką pedagogo bendravimas būdingas jaunesniems (iki 25 metų) ir vyresniems pedagogams (nuo 45 iki 55 metų ir daugiau).Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinio ugdymo institucijos; Aktyvinantis bendravimas "pedagogas-vaikas".; The pre -school educational institutions; The stimulating interaction "edudator-child".

ENThe article presents the results of the research on the peculiarities of the stimulating interaction "educator - child" in pre-school educational institutions. The research lasted from 1998 till 2000. its aims was to define the content, type, frequency and it determining factors of the pedagogic "educator - child" interaction in the after reformed kindergarten. The research object was the act of "educator - child" interaction in the 160 randomly chosen groups of Vilnius kindergartens. The acts were divided into the following groups: therapeutic, humane, stimulating, ignoring and suppressing. The research showed that in pre-school institutions stimulating interaction prevailed. When stimulating children teachers usually use questioning, reminding and explanation. The most frequently stimulated are 5 - 6 and 6 - 7 and least frequently stimulated 4 - 5 years old children. The intensity of stimulating frequency depends on teacher's age and education. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Vaikų, gyvenančių Lietuvos globos institucijose, kalbinio ugdymo problemos : socioedukacinis aspektas / Robertas Kavolius, Janina Bukantienė. Pasaulis vaikui: ugdymo realijos ir perspektyvos. 2009, d. 1, p. 68-80.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/16924
Updated:
2018-12-17 11:12:45
Metrics:
Views: 43    Downloads: 15
Export: