Mokinių vertinamieji emociniai santykiai su aplinka

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokinių vertinamieji emociniai santykiai su aplinka
Alternative Title:
Emotional relations wito environment as assessed by pupils
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2001, t. 8, p. 64-74
Keywords:
LT
Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami jaunesniųjų moksleivių ir paauglių santykiai su aplinka siekiant nustatyti skirtingo amžiaus, lyties ir gyvenamosios vietos mokinių vertinamuosius emocinius santykius su aplinka. Tyrime dalyvavo bendrojo lavinimo mokyklos trečiųjų, ketvirtųjų, šeštųjų, septintųjų ir aštuntųjų klasių mokiniai. Anketinė apklausa vyko 16 miesto ir 12 kaimo vietovių. Iš viso buvo apklausti 3927 respondentai. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad mokinių emocinės vertybinės nuostatos labiausiai susijusios su komunikacinio branduolio sritimi. Šeimos nariai, giminės, draugai, pedagogai ir mylimi gyvūnai vaikams yra labai svarbūs jausminiu, intelektiniu ir psichomotoriniu aspektais. Mokiniams tampant vyresniems mažėja užuojauta, tikėjimas Dievu, pasitikėjimas šeimos nariais, giminėmis, pedagogais. Labiau vertinami draugai, garsūs žmonės ir savo asmenybė. Vaikų išgyvenimus lemia nemažai įsivaizduojamų ir realių pavojų: visuomenės gyvenimas, gyvūnai, mirtis, nežinomybė ir kt. Dauguma respondentų labiausiai gailisi žmonių, tačiau vyresnieji paaugliai labiau pabrėžia abejingumą aplinkai. Palyginus mergaičių ir berniukų vertinamuosius emocinius santykius su aplinka statistiniu tyrimu, pagal daugumą parametrų nustatyti reikšmingi skirtumai. Mergaitės labiau pabrėžia ryšius su artimais žmonėmis, giminėmis (gailisi, tiki, pasitiki, laiko idealu), berniukai labiau tiki Dievu, idealu laiko žymius žmones. Mergaitės, ypač paauglės, dažniau nei berniukai išgyvena vienumą.

ENThe article analyses environmental relationship of younger schoolchildren and teenagers in order to identify emotional environmental relationship of schoolchildren depending on their age, sex, and living place. Third, fourth, sixth, seventh, and eighth year schoolchildren of general education schools were researched. The survey was performed in 16 cities and 12 rural places. In total, 3927 respondents were surveyed. The analysis of the results obtained disclosed that emotional value attitudes of schoolchildren are mostly related to the area of communicational core. Family members, relatives, friends, pedagogues, and beloved pets are very important by sensual, intellectual, and psychomotoric aspects. When schoolchildren become older, they have less empathy; faith in God; and confidence in family members, relatives, and pedagogues. They more value friends, famous people, and themselves. Experiences of children greatly depend on supposed and actual threads: public life, pets, death, uncertainty, etc. The most of respondents mostly feel empathy for people, but older teenagers emphasise greater apathy to the environment. The comparison of emotional environmental relations of boys and girls (by statistical study) showed significant differences. Girls more emphasise relationship with close people, relatives (feel empathy, faith, confidence, consider as ideal), while boys more believe in God, but the place of ideals is occupied by famous people. Girls, especially teenagers, experience loneliness more often than boys.

ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Hodegetika : auklėjimo mokslas / Leonas Jovaiša. Vilnius : Agora, 2003. 319 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/16804
Updated:
2018-12-17 10:52:45
Metrics:
Views: 3    Downloads: 1
Export: