Pedagogikos istorijos mokslo metodologiniai aspektai (pagal A. Maceiną )

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogikos istorijos mokslo metodologiniai aspektai (pagal A. Maceiną )
Alternative Title:
Methological aspects of the science of pedagogical history (after A. Maceina)
In the Journal:
Pedagogika. 2001, 48, p. 136-141
Keywords:
LT
Antanas Maceina; Pedagogika / Pedagogy.
Summary / Abstract:

LTPedagogikos istorijos dalyko dėstytojai specialiai nerengiami. Šį dalyką dažniausiai pasirenka kitų pedagoginių specialybių (lituanistų, istorikų, pradinių klasių mokytojų ir kt.) atstovai. Autoriaus manymu, aktualu remtis A. Maceinos mintimis, išsakytomis jo „Pedagogikos istorijos“ I tome, išleistame dar 1939 metais, ieškant efektyvesnių ne tik pedagogikos istorijos dėstymo, bet, galimas daiktas, ir naujai rašomų šios srities mokslinių darbų, vadovėlių ar kitos medžiagos pateikimo būdų. Straipsnyje siekta aktualizuoti A. Maceinos požiūrį į pedagogikos istorijos mokslo kompleksinį pobūdį, pagrindžiant jo metodologinę reikšmę. Remiantis atlikta A. Maceinos nurodomų pedagogikos istorijos, kaip kompleksinio mokslo, aspektų analize, akcentuojami kai kurie pedagogikos istorijos mokslinių tyrimų, šios mokslo srities darbų, vadovėlių ar kitos mokomosios medžiagos rašymo, taip pat šio dalyko efektyvesnio dėstymo reikalavimai. Pedagogikos istorijos mokslo metodologinį pagrindą sudaro kompleksinis tyrimo metodas, apimantis istorinį, pedagoginį, kultūrinį, visuomeninį, pasaulėžiūrinį, taip pat gamybinį (technologinį) bei ekonominį aspektus. Taikant kompleksinio tyrimo metodą keliamas reikalavimas pedagoginius procesus, įvairius ugdymo reiškinius, tarp jų problemų, institucijų ir pedagogų istorijas, nagrinėti istoriniu chronologiniu požiūriu, glaudžiai visa tai siejant su konkrečios šalies konkretaus laikotarpio ekonominiu, gamybiniu (technologiniu), kultūriniu, visuomeniniu gyvenimu ir tuo laiku dominuojančia pasaulėžiūra.Reikšminiai žodžiai: Antanas Maceina; Pedagogikos istorija; Antanas Maceina; Pedagogical history.

ENThe methodological foundation of the science of pedagogical history is formed by complex research method which comprises by historical, pedagogical, cultural, social, world outlook as well as industrial and economic aspects. This research method requires that pedagogical processes, different phenomena of education including histories of prominent pedagogues should be investigated in historical chronology linking all this closely with economic, industrial, cultural, social life dominant world outlooks of that period of time. These requirements should be certainly observed when investigating pedagogical history of certain period of time, writing scientific works on these subjects or training appliances as well as teaching this subject. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Ugdymo filosofija / Bronislovas Bitinas. Vilnius : Enciklopedija, 2000. 247 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/16793
Updated:
2018-12-17 10:52:44
Metrics:
Views: 43    Downloads: 4
Export: