Vilniaus turgavietės ir mugė 1795-1830 metais : lokalizacija, specializacija, organizacija, prekės ir kainos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vilniaus turgavietės ir mugė 1795-1830 metais: lokalizacija, specializacija, organizacija, prekės ir kainos
Alternative Title:
Foire et les marches de Vilnius 1795-1830: leur localisation et ladministration, les marchandises et leurs prix
In the Journal:
Vilniaus istorijos metraštis. 2007, t. 1, p. 67-77
Notes:
Reikšminiai žodžiai: Vilnius; Mugės; Turgavietės; Prekės; Kainos; 19 amžius; Vilnius; Fair; Market-place; Goods; Price; 19th century.
Keywords:
LT
19 amžius; Istorija (mokslas) / History science; Kainos; Mugės; Prekės; Turgavietės.
EN
19th century; Fair; Goods; Market-place; Price.
Summary / Abstract:

LTStraipsnis skirtas Vilniaus miesto turgavietėms ir mugėms, kaip integraliems ir reikšmingiems miesto bendrosios prekybos elementams, aptarti. Tyrinėjamu 35 metų laikotarpiu Vilniaus turgaviečių funkcionavimo ypatumus nulėmė tiek miesto, tiek viso krašto ūkio konjunktūra, radikalūs politiniai įvykiai bei kariniai veiksmai, o pagrindiniai dinaminiai pokyčiai, ypač administravimo požiūriu, buvo susiję su rusų valdžios įgyvendintu turgaviečių reorganizacijos planu. Remiantis svarbiausių miesto turgaviečių pavyzdžiais, nustatomi šio tradicinio prekybos būdo pagrindiniai parametrai, susiję su lokalizacijos, specializacijos, administravimo bei prekių asortimento, kainų lygio problemomis. Atitinkamai nušviečiamas ir Šv. Jurgio mugės funkcionavimas. [Iš leidinio]

ENThe article discusses the Vilnius marketplaces and fairs as integral and significant elements of the common trade in the city. The peculiarities of functioning of Vilnius marketplaces during the 35 years’ period were determined by the conjuncture of economy of both the city and the entire land, the radical political events and military activities and the main dynamic changes, especially in terms of administration, were related with the plan of reorganization of marketplaces, implemented by the Russian authorities. Referring to the examples of the most marketplaces of the city, the main parameters of the said traditional method of trade, relating to the issues of localization, specialization, administration, range of goods and price level, are identified. The functioning of the fair of Saint George is also described.

ISSN:
1822-8828
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/15745
Updated:
2018-12-17 12:00:56
Metrics:
Views: 28    Downloads: 22
Export: