Veiksniai, turintys įtakos studenčių (-tų) nusiteikimui tęsti studijas magistrantūroje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Veiksniai, turintys įtakos studenčių (-tų) nusiteikimui tęsti studijas magistrantūroje
Alternative Title:
Factors, predetermining students’ intentions to proceed graduate level studies
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2008, t. 21, p. 178-191
Keywords:
LT
Karjera / Career; Mokslinis ugdymas / Scientific education; Socialinės teisės / Social rights; Technologijos / Technologies.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje keliamas tikslas nustatyti, ar ir jei taip, tai dėl kokių veiksnių studijų metu kinta studenčių(-tų) nusiteikimas tęsti pasirinktų mokslo sričių studijas aukštesniu, magistro studijų pakopos lygmeniu priklausomai nuo lyties, taip pat siekiama atskleisti atskirų tyrimo metodologijos elementų ypatumus ir juos aptarti poveikio gautiems rezultatams terminais. Statistinė duomenų, sukauptų 2007 m. pavasarį penkiose Lietuvos aukštosiose mokyklose, analizė leidžia teigti, kad studenčių(-tų) nusiteikimas tęsti studijas magistro studijų pakopos lygmeniu kinta studijų proceso metu ir ta kaita yra susijusi su studenčių(-tų) lytimi. Tyrimo rezultatai rodo, kad studentes (ir studentus) ypač pritraukianti aplinka yra mechanikos specialybėse, o ypač atbaidanti studentes (bet pritraukianti studentus) - fizikos specialybėse. Informatikos specialybės šia prasme santykinai vienodai atgrasios tiek merginoms, tiek vaikinams. Merginų ir vaikinų ketinimus lemia skirtingi veiksniai. Merginos akivaizdžiai daugiau orientuotos į santykį su aplinkiniais, kurie tiesiogiai perduoda stereotipinę nuostatą: pasirinkta mokslo sritis nėra tinkama moteriai. Atitinkamai, merginos kur kas labiau nei vaikinai abejoja savo galimybėmis toliau studijuoti pasirinktą mokslo sritį. Vaikinai stipriau pabrėžia tiesiogiai su studijų procesu susijusius veiksnius, atkreipia dėmesį į vaidmens modelio reikšmę ir į asmeninio savarankiškumo bei laisvės svarbą. Pateikiami rezultatai reikšmingi ne tik kaip „žvalgomojo tyrimo duomenys“, bet ir kaip papildoma informacija apie specifinį lyčių lygybės moksle reiškinį - moterų įsitraukimo į atskiras mokslo sritis kontekste.Reikšminiai žodžiai: Lytis; Fiziniai (fizika) ir technologijos (informatika; Mechanika) mokslai; Mokslinë karjera; Kiekybinio tyrimo metodologija; Gender; Physical (physics) and technological (informatics; Mechanics) sciences; Initial career in science; Social research methodology; Lytis; Mokslinë; Karjera; Kiekybinio tyrimo metodologija.; Gender; Physical (physics) and technological; (informatics; Initial career; In science; Social research methodology.; Mokslinė karjera; Fiziniai ir technologijos mokslai; Physical and technological sciences.

ENThe main aim of this paper is twofold: to examine students' intentions to proceed their studies of physics, informatics or mechanics on graduate level and to explore what factors predetermine the intentions, and to discuss their significance in methodological terms. Descriptive statistical analysis demonstrates, that, in general, there are almost equal proportions of students, who intend to strive for master degree and who reject that possibility. However, a more detailed review of the data reveals, that the intentions to proceed studies of informatics, physics, or mechanics are more frequent among male than female students, the intentions vary by field of science, and the intentions differently change in women's and men's populations. Series of linear regressions let reveal different structures of factors which predetermine female and male students' intentions to proceed with their studies in analysed fields of science. Despite the structures rather poor in terms of included factors, they clearly denote that the factors differ depending on students' gender. Finally, the analysis of reliability of the data collection instrument presents rather warning results: most of scales used were not statistically reliable. However, as it was demonstrated, the reliability depends on respondents' gender. Concluding, results of the analysis confirm and expand findings of earlier studies in the field. That is, in general, the findings reveal the existence of specific (gender directed, science motivation developing) processes at Lithuanian higher school. Despite there are some methodology related limitations, in general, the study presents valuable information about poorly investigated phenomena in Lithuania and suggests some insights for social engineering in the field. [From the publication]

ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14845
Updated:
2018-12-17 12:13:34
Metrics:
Views: 15    Downloads: 3
Export: