Associations between school bullying and psychosocial factors

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Associations between school bullying and psychosocial factors
In the Journal:
Social behavior and personality. 2008, Vol. 36, no. 2, p. 145-162
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje yra pristatomas tyrimas, kuriuo siekta nustatyti patyčių mokykloje sąsajas su psichosocialinės sveikatos rodikliais (savęs vertinimu, laimingumu, santykiais šeimoje ir su mokytojais, rūkymu ir alkoholio vartojimu) bei socialiniais-demografiniais veiksniais (amžiumi, lytimi, socioekonominiu statusu). Tyrimo dalyviai buvo 1162 VI ir VIII klasių moksleiviai, besimokantys vidurinėse mokyklose. Iš viso 56,5 proc. mokinių buvo įsitraukę į patyčias: 12,7 proc. priskirti aukoms ir 16,3 proc. besityčiojantiems. Taikant logistinę regresiją nustatyta, kad įsitraukimas į patyčias labiausiai yra susijęs su klase (VII ir VIII), vyriška lytimi, tabako vartojimu, žemu savęs vertinimu ir šeimoje būdingu erzinimu dėl išvaizdos. Viktimizacija buvo labiausiai susijusi su klase, vyriška lytimi, žemu savęs vertinimu, nelaimingumu bei erzinimu dėl išvaizdos šeimoje. Besityčiojantiems, vyriška lytis, klasė (VII ir VIII), tabako vartojimas ir šeimoje būdingas erzinimas dėl išvaizdos yra dažniausiai susiję veiksniai. Rezultatai intepretuojami kitų tyrimų rezultatų kontekste, pabrėžiant šeimoje erzinimo dėl išvaizdos reikšmę patyčių elgesiui mokykloje.Reikšminiai žodžiai: Bullying; Victimization; School violence; Age; Gender; Self-esteem; Family teasing.

ENThe aim of the study was to determine the relationship of bullying behaviour at school with indicators of psychosocial health (self-esteem, happiness, relationships in family and with teachers, smoking and alcohol use) and with social-demographical factors (age, gender, socioeconomic status). Participants were 1,162 pupils from the 6th, 8th, and 11th grades of schools. A total of 56.5% of students were involved in bullying. 12.7% were ascribed as victims and 16.3% as bullies. Using logistic regression, it was established that involvement in bullying is most associated with grade (6th and 8th grades), masculine gender, tobacco smoking, lower self-esteem, and family teasing about appearance. Victimization was most associated with grade, masculine gender, lower self-esteem, unhappiness, and family teasing about appearance. For the bully, masculine gender, grades (6th and 8th), tobacco smoking and family teasing about appearance are typically associated factors. Results are interpreted against the background of other study findings, while emphasizing relevance of family teasing about appearance in bullying behaviour. [From the publication]

ISSN:
0301-2212
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14427
Updated:
2013-04-28 18:00:12
Metrics:
Views: 10
Export: