Lietuvos universitetinio aukštojo mokslo paradigmų kaita: edukologijos magistrantūros studijų atvejis : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos universitetinio aukštojo mokslo paradigmų kaita: edukologijos magistrantūros studijų atvejis: disertacija
Publication Data:
Vilnius, 2008.
Pages:
213 p
Notes:
Disertacija rengta 1999-2008 m. Vilniaus universitete. Dr. disert. (socialiniai m.) - Vilniaus universitetas, 2008. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Paradigm change in the Lithuanian higher university sector: the case of master's degree studies in educational science lnius : [Vilnius University], 2008 71 p. : iliustr
Summary / Abstract:

LTDisertacija “Lietuvos universitetinio aukštojo mokslo paradigmų kaita: edukologijos magistrantūros studijų atvejis“ atskleidžia aukštojo universitetinio mokslo paradigmų kaitos įtaką edukologijos magistrantūros studijoms. Darbe teoriškai pagrįsti konceptualūs tradicinės ir šiuolaikinės aukštojo universitetinio mokslo paradigmų skirtumai, įvardinti ir teoriškai pagrįsti veiksniai, darantys įtaką aukštojo universitetinio mokslo paradigmų kaitai, išryškinti edukologijos magistrantūros studijų ypatumai Lietuvos aukštojo mokslo kontekste. Disertacijoje pateikiama teoriškai pagrįsta aukštojo universitetinio mokslo paradigmų kaitos tyrimo metodologija bei parengtas instrumentarijus šiuolaikinės aukštojo universitetinio mokslo paradigmos apraiškoms edukologijos studijose nustatyti. Darbe empiriškai įvertinti šiuolaikinės aukštojo mokslo paradigmos raiškos ypatumai vykdant edukologijos magistrantūros studijas Lietuvos universitetuose. Atlikto tyrimo rezultatai neleido patvirtinti hipotezės, kad skirtingų edukologijos krypties magistrantūros studijų programų skirtumai universitete yra ryškūs, o tarpuniversitetinės edukologijos magistrantūros studijų programų vykdymo tendencijos yra panašios. Disertaciniame darbe pateikiamos rekomendacijos sklandesniam šiuolaikinės aukštojo universitetinio mokslo paradigmos įgyvendinimui edukologijos magistrantūros studijose. [LMT]

ENThe thesis named “Changing Paradigms of Higher University Studies in Lithuania: the Case of Educology Studies for Master’s Degree” discloses the influence of changing paradigms on university level educology studies for Master’s degree. The work theoretically grounds conceptual differences of paradigms in traditional and contemporary university studies, names and theoretically grounds factors to the change of paradigms in university studies, and highlights particularities of educology studies for Master’s degree in universities of Lithuania. The thesis delivers theoretically grounded methodology for researching the change of paradigms in higher university studies and the instrument for identifying evidences of changing paradigms in contemporary higher university studies. The work empirically evaluates particularities of contemporary higher education in the area of educology studies for Master’s degree in universities of Lithuania. The results of the research have not confirmed the hypothesis that various studies for Master’s degree in the area of educology differ significantly, but tendencies of interuniversity studies for Master’s degree remain similar. The thesis delivers recommendations for smoother implementation of contemporary higher university teaching paradigm in educology studies for Masters’ degree.

Related Publications:
Edukologijos magistrantūros programų vadybos tobulinimas : studentų požiūris / Marija Barkauskaitė, Rasa Nedzinskaitė. Pedagogika. 2010, 99, p. 31-37.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14396
Updated:
2022-02-07 20:08:49
Metrics:
Views: 20
Export: