Mokytojų mokymasis : individualūs neformaliojo profesinio mokymosi aspektai = Teachers as learners : individual aspects of informal professional learning

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Mokytojų mokymasis: individualūs neformaliojo profesinio mokymosi aspektai = Teachers as learners : individual aspects of informal professional learning
In the Journal:
Mokytojų ugdymas [Teacher Education]. 2007, Nr. 9, p. 44-60
Keywords:
LT
Mokytojų ugdymas / Teacher education.
Summary / Abstract:

LTKartu su formaliuoju mokymusi mokytojų profesinis tobulėjimas apima ir neformalųjį mokymą. Šiame straipsnyje aptariama, kaip dviejų Lietuvos ir vienos Jungtinių Valstijų mokyklų mokytojai ėmė mokytis neformalioje aplinkoje savo darbo vietoje. Kognityvinė mokytojų žurnalo diskurso analizė pradedama sutelkiant dėmesį, kaip vidurinės mokyklos mokytojai nusprendžia tobulintis savo kasdieninėje praktikoje ir kaip šis mokymasis atskleidžia ypatingus modelius, kurie yra charakteringi penkioms neformalioms mokymosi savybėms (dispozicija, akcentas, ištekliai, procesas ir reakcija). Tokia penkių kategorijų struktūra pristato mokytojo neformaliojo mokymosi įvairovę kaip daugialypės dimensijos komplektą, kuris įgyja skirtingus modelius, susijusius su mokymosi kontekstu, kurie yra kultūriškai apriboti. Norint pailiustruoti analitinę sandarą, straipsnis pabrėžia vienos savybės įvairovę - mokytojų susitelkimą į neformalųjį mokymą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokytojų profesinis tobulėjimas; Mokytojų neformalusis mokymasis; Lyginamoji analizė; Diskurso analizė; Teacher professional development; Teacher informal learning; Comparative analysis; Discourse analysis.

ENAlongside with formal learning, teachers' professional growth embraces informal learning. This article discusses how teachers in two schools in Lithuania and in one in the United States construct their learning in informal settings at their workplaces. Cognitive discourse analysis of the teachers' journal entries with the focus on how elementary teachers position themselves as learners in their everyday practice reveals specific patterns that are characteristic to five informal learning features (Dispositions, Focus, Sources, Processes, and Reactions). Such five-category structure allows representing the diversity of individual teachers' informal learning as a complex of multiple dimensions that assume different patterns associated with contexts of learning, which are culturally-specific. To illustrate the analytic framework, the article highlights the variations within one of the features - teachers' focus on informal learning. [From the publication]

ISSN:
1822-119X; 2424-3302
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14382
Updated:
2018-12-17 12:00:26
Metrics:
Views: 19    Downloads: 3
Export: