Medija ir įvykis: realybės transformacijos televizijos naujienose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Medija ir įvykis: realybės transformacijos televizijos naujienose
Alternative Title:
Media and event: reality transformations in television news
In the Journal:
Tiltai. 2005, Nr. 4 (33), p. 93-99. [Bridges] [Brücken]
Summary / Abstract:

LTTelevizijos žinios yra tapusios populiariausiu visuomenės informavimo šaltiniu. Kita vertus, žiniasklaidai priekaištaujama dėl šališkumo pertei kiant įvykius, iškreipto pasaulio vaizdo pateikimo. Televizija, kaip ir kitos žiniasklaidos priemonės, transformuoja įvykius, taikydama pačios sukurtas naujienų atrankos ir jų pateikimo schemas, kuria medijų sukurtą (medijuotą) įvykių variantą. Realybės transformavimo procesų žiniask laidoje išmanymas leidžia auditorijai kritiškiau vertinti informaciją ir geriau ją suvokti. Straipsnyje nagrinėjami realybės faktų transformavimo į žiniasklaidos pranešimus procesai: naujienų atranka, sandaros ir stilistiniai žinių laidos elementai, pasikartojančios žanrų klišės, vaizdo ir žodžio retorika. PAGRINDINIAI ŽODŽIAI: masinė komunikacija, audiovizualinė komunikacija, žiniasklaida, žurnalistika, medijuotas įvykis.

ENTelevision news has become the most popular community information source. On the other hand, media is being reproached with partial reflec tion of event, distorted world view. Television as well as other media transforms events according to schemes of news selection and their presen tation created by themselves, develops mediatised, i.e. designed by media version of events. Knowledge of reality transformation processes in media lets audience evaluate information more critically and to understand it better. Processes of reality facts transformation into media messages are analyzed in the article: selection of news, structural and stylistic components of news broadcasts, repeating genre patterns and superstructures, word and view rhetoric. KEY WORDS: mass communication, audiovisual communication, media, journalism, mediatised event.

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/132
Updated:
2024-11-07 08:13:34
Metrics:
Views: 14    Downloads: 5
Export: