Construction of public opinion on environmental issues in the media

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Construction of public opinion on environmental issues in the media
Alternative Title:
Visuomenės nuomonės apie aplinkosaugos problemas konstravimas žiniasklaidoje
In the Journal:
Sociologija. Mintis ir veiksmas [Sociology. Thought and Action]. 2002, Nr. 2 (9), p. 90-99
Keywords:
LT
Aplinkos apsauga / Environmental protection; Komunikacija / Communication; Viešoji nuomonė / Public opinion; Žiniasklaida / Mass media.
Summary / Abstract:

LTEkologinių problemų atsiradimą dažniausiai nulemia žmogaus nesugebėjimas suvokti tikrųjų savo veiklos padarinių ir ne tik nesąmoningas, bet ir sąmoningas aplinkos teršimas ar gamtos žalojimas. Taigi aplinkos problemos yra socialinio elgesio padarinys ir suvokimo rezultatas. Šiuo atžvilgiu ekologinės problemos yra socialinės problemos. Tačiau tam, kad aplinkos užterštumas taptų visuomenės pripažinta socialine problema, būtinas viešumas (Luhmann 1988; Beck 1992) ir adekvati informacija, kurią operatyviausiai perduoda visuomenės informavimo priemonės. Žiniasklaida yra vienas iš svarbiausių visuomenės informatorių ekologijos ir aplinkosaugos temomis. Kita vertus, moderniajame socialiniame gyvenime tai vienintelis šaltinis, leidžiantis pažinti toli už mūsų kasdieninės patirties ribų egzistuojantį socialinės veiklos pasaulį. Taigi, kad žmonės susirūpintų ekologine situacija, žiniasklaidos priemonių pakankamas dėmesys šiai sričiai yra būtina sąlyga. Straipsnyje nagrinėjama, kaip aplinkosaugos problemos yra vertinamos visuomenėje bei kaip Lietuvos visuomenės informavimo priemonės, konkrečiai kalbant, spauda, skleidžia aplinkosauginę informaciją ir šitaip konstruoja aplinkosauginių problemų suvokimą visuomenėje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aplinkosauga; Masinė komunikacija; Masinės informacijos priemonės/žiniasklaida; Socialinis konstruktyvizmas; Susirūpinimas gamtosauga; Viešoji komunikacija; Viešoji nuomonė; Visuomenės nuomonė; Žiniasklaida; Environmental concern; Environmentalism; Mass communication; Mass media; Public opinion; Social constructionism.

ENThe emergence of environmental problems is usually determined by man’s inability to comprehend the true consequences of his activities, and both unintentional as well as deliberate pollution of the environment or harm to nature. Environmental problems are therefore the consequence of social behaviour and the result of perception. In this respect, ecological problems are social problems. However, in order for environmental pollution to become a publically recognized social problem, there is a need for publicity (Luhmann 1988, Beck 1992) as well as adequate information, which is most operatively conveyed by the media. The media is one of the public’s most important informants on the subject of ecology and the environment. On the other hand, it is the only source in modern social life which provides access to the world of social activities existing far beyond the boundaries of our daily experience. Therefore, in order for people to become concerned about the ecological situation, sufficient attention from the media to this area is a prerequisite. This article analyses how environmental problems are treated in society, as well as how Lithuanian mass media - or more specifically, the press - spreads environmental protection information and thus constructs the perception of environmental protection problems within society.

ISSN:
1392-3358; 2335-8890
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/13021
Updated:
2018-12-17 11:01:05
Metrics:
Views: 17    Downloads: 3
Export: