Klasikinės ir moderniosios televizijos programavimo technikos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Klasikinės ir moderniosios televizijos programavimo technikos
Alternative Title:
Classical and modern programming techniques of television
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2004, t. 29, p. 58-69
Notes:
LDB Open.
Keywords:
LT
Televizija; programavimo technikos; laidų visuma; auditorija; populiarumas.
EN
Television; programming technics; broadcasting; audience; populiarity.
Summary / Abstract:

LTTelevizijos programavimas yra tapęs sudėtingu procesu, kuriame susipina televizijos kanalo ir auditorijos interesai, rinkos elementai ir kūrybinė improvizacija. Straipsnio autorius analizuoja televizijos laidų gamybos, anonsavimo ir transliavimo procesą - televizijos programavimą. Aptariami veiksniai, lemiantys televizijos kanalo laidų visumą: transliavimo reglamentavimas ir apribojimai, televizijos tipas, programavimo stilius. Pateikiama laidų, sudarančių programos tinklelį, žanrinė klasifikacija, apžvelgiami jų gamybos ir įsigijimo būdai, auditorijos vertinimo metodai. Nagrinėjamos klasikinės programavimo technikos, auditorijos kaupimo ir ištikimų žiūrovų ugdymo būdai. Programų tinklelio autorius turi atsižvelgti į daugelį veiksnių. Teisės ir etinės normos nustato ribas, kurių negalima peržengti. Ribojamas smurtinio ir erotinio pobūdžio laidų turinys, jų demonstravimo laikas. Taip pat reglamentuojami reklamos skelbimai. Televizijos programos tinklelis susideda iš žiūrimumo nišų, kurios sudaromos atsižvelgiant į auditorijos dienotvarkę. Programuojant paisoma produkcijos sąnaudų ir žiūrimumo santykio. Auditorija vertinama sociologinių tyrimų metodais. Svarbiausi vertinimo parametrai - reitingas, pasiekta vidutinė dienos arba bendra auditorija, auditorijos struktūra pagal žiūrėtą laiką. Televizijos kanalai taiko horizontalaus ir vertikalaus auditorijos ištikimybės ugdymo (fidelizavimo) būdus, taip pat reaguojama į kanalo laidų populiarumo pokyčius bei konkurentų žingsnius. Prognozuojama, kaip tobulėjant technologijoms turėtų kisti programavimo technikos ir auditorijos elgesys.

ENTelevision programming is a complex process, which interests of television channel and audience, market elements and creative improvisation interfere in Television programme reflects channel's style, creates its image The goal of television channel is to create the biggest possible audience and to offer broadcasts, which suit its taste The author of programmes grid has to regard many factors, which arc not consistent The content of broadcasts of blood-and thunder and erotic nature, their demonstration time are regulated by law and ethical norms The schedule of television programme compounds of rating's niches, which are formed having regard to audience calendar, audience is evaluated by sociological research methods The programme is determined by the type of television (social, commercial, subscriber), the way of broadcasting (above-ground, by the cable, satellite, Internet, mixed), programming style (universal, theme, specific) Television grid is composed of genres of multiplex demonstration (films, television fiction, documentaries, animation, entertainment) or one-time demonstration (games, variety, journals, advices, sports) Television channels use methods of horizontal and vertical audience fidelity increase (fidehsation), there is a reaction to changes of channel's broadcasts popularity and competitors' steps Channel flood and development of new technologies change audience behaviour Digital technologies let a viewer himself manage broadcast flow and form his or her individual programme However, there leave techniques of classical programming, which offer to audience an ordinary choice of favourite genres.

ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12405
Updated:
2018-12-17 11:22:02
Metrics:
Views: 31    Downloads: 6
Export: