LTMikalojaus Konstantino Čiurlionio muzikos leidyba, nuo XX a. antrosios pusės pasižyminti pastovumu ir nuoseklumu kaip nė vieno kito Lietuvos kompozitoriaus, laikytina tam tikru orientyru vertinant bendrą natų leidybos situaciją Lietuvoje, nes aprėpia ir lietuviškos muzikos leidybos istoriją, ir redagavimo, spausdinimo bei platinimo praktikų raidą. 2003 m. Knygotyros t. 40 gana išsamiai aptarus Čiurlionio natų leidybos pirmojo šimtmečio kelią, šiandien kyla poreikis apžvelgti kompozitoriaus muzikinės kūrybos publikavimo situaciją po 2000-ųjų metų. Atsižvelgiant į pasaulines muzikos natų leidybos, redagavimo tendencijas, pastarųjų dešimtmečių Čiurlionio muzikos leidybinėje veikloje įžvelgiamos šios kryptys: aranžuočių ir transkripcijų, urtekstų, skaitmeniniai ir pan. leidiniai. Taip pat straipsnyje skelbiami susisteminti faktologiniai duomenys apie trumpalaikį, tačiau gana sistemingą Čiurlionio natų spausdinimą tarpukario užsienio spaudoje – JAV žurnale Margutis, drauge tapusį tam tikru lietuviškumo emigracijoje palaikymo simboliu. Raktažodžiai: Čiurlionio muzikos leidyba, natų sklaida užsienio spaudoje, muzikos redagavimas, urtekstai, tekstologija.
ENCharacterised by consistency and continuity unlike that of any other Lithuanian composer since the 1900s, the publication of Mikalojus Konstantinas Čiurlionis’s music serves as a benchmark for assessing the overall state of sheet music publishing in Lithuania. This encompasses not only the history of Lithuanian music publishing but also the evolution of editing, printing, and distribution practices. While Volume 40 of Knygotyra in 2003 provided a detailed overview of the first century of Čiurlionis’s sheet music publishing, there is now a need to review the situation of publishing of his musical works after 2000. Considering global trends in sheet music publishing and editing, recent decades of the activities of publishing Čiurlionis’s music reveal certain directions: arrangements and transcriptions, urtexts, digital publications, and others. The article also presents systematic factual data on the short-lived yet relatively systematic printing of Čiurlionis’s sheet music in the interwar foreign press, specifically in the journal Margutis (USA), which also served as a symbol of maintaining Lithuanian identity in the diaspora. Keywords: publishing of Čiurlionis’s music, sheet music dissemination in the foreign press, music editing, urtexts, textual criticism.