LTStraipsnyje pristatomas lietuvių vaikiškosios kalbos tyrimas, atskleidžiantis, kaip ir kodėl tėvai kartoja vaiko pasakymus. Tyrimas atliktas naudojantis ilgalaikio stebėjimo metu sukauptais lietuvės mergaitės (1;8–2;8) ir tėvų pokalbių duomenimis. Tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad vaiko pasakymų pakartojimus galima skirti į tris pagrindines grupes: pakartojimus su performulavimais, pakartojimus su išplėtimais ir specialiuosius metadiskurso klausimus. Pakartojimai su išplėtimais dažniausiai vartojami ankstyviausiu analizuotu laikotarpiu (1;8–1;11), kai vaiko kalba yra holofrazinė: tėvai, priklausomai nuo pokalbio situacijos ir konteksto, kartoja ir išplečia daugumą vaiko pasakymų. Pakartojimai su performulavimais dažniau vartojami nuo 2;0, kai vaikas pradeda vartoti kurti keliažodžius pasakymus ir neretai neišvengia morfologijos ar sintaksės klaidų. Specialieji metadiskurso klausimai yra rečiausiai tėvų vartojami vaiko pasakymų pakartojimai, tačiau jie fiksuojami visą tiriamąjį laikotarpį.
ENThe article introduces an analysis of child speech, which reflects how and why parents repeat a child’s utterances. The analysed data includes conversations between a Lithuanian girl (1;8–2;8) and her parents; the conversations were gathered over prolonged observations. The results of the analysis allow for the dividing of repetitions of the child’s utterances into three main groups: rephrased repetitions, expanded repetitions and special questions of metadiscourse. Expanded repetitions were most frequently used during the early period (1;8–1;11) when the child’s speech is holophrastic: depending on the situation and context of the conversation, parents repeat and expand most of a child’s utterances. Rephrased repetitions are most frequently used since 2;0 when the child starts using/creating utterances consisting of several words and quite often makes morphological or syntactical mistakes. Special questions of metadiscourse are the rarest repetitions of a child’s utterances used by parents. However, they are recorded throughout the whole period of the analysis.