LTKiekviena valstybė turi žymius objektus, kuriais pritraukia atvykstančius turistus. Šalys bando sužadinti norą keliauti po savo šalį, nes tai yra vienas iš faktorių, kuris padeda gerinti šalies ekonominį lygį. Norint sudominti lankytojus, vystomos įvairios tendencijos, atnaujinami objektai, susiję su tos šalies kultūra, tradicijomis ar kitais išskirtiniais bruožais. Atvykusiųjų turistų išlaidos daro teigiamą poveikį šalies vidaus ekonomikai, nes didina prekybos apimtis ir pajamas, kuria naujas darbo vietas, padeda surinkti daugiau mokesčių ir skatina su turizmu susijusią ekonominę veiklą. Siekiant išryškinti lankomiausių objektų skirtumus palyginamos Lietuvos ir Kroatijos turizmo objektų tendencijos pagal jų lankomumo kriterijų 2011-2021 m. Išanalizavus pasirinktų objektų lankomumo duomenis pastebima, kad objektų lankomumas su kiekvienais metais didėjo, išliko tendencija kuo daugiau keliauti populiarėja. Galima teigti, jog COVID-19 pandemija apribojo turizmo sektoriaus veiklą, tačiau jos nesustabdė. Per tą laikotarpį vis vien matomi turistų srautai. Pasibaigus karantinui, šis sektorius vis labiau atsigauna ir stengiasi gerinti ekonominę plėtrą. Išnagrinėjus Lietuvos ir Kroatijos turizmo objektų lankomumo statistikas ir apskaičiavus jų koreliacijas nustatyta, kad ryšys tarp lankomumo turistų išlaidų padidėja, kuomet iš analizės yra išimami COVID-19 pandemijos metai, t. y. 2019-2021 m., tada daugelio objektų ryšys iš silpno tampa stipriu. Raktiniai žodžiai: turizmo objektai, lankomumas.
ENEvery state has famous objects that attract incoming tourists. Countries are trying to stimulate the desire to travel around their country, because this is one of the factors that helps to improve the economic level of the country. In order to interest visitors, various trends are developed and objects related to the culture, traditions or other distinctive features of that country are updated. Visitor spending has a positive impact on a country's domestic economy by increasing trade and income, creating new jobs, helping to collect more taxes and stimulating tourism-related economic activity. In order to highlight the differences between the most visited objects, the trends of Lithuanian and Croatian tourism objects are compared according to their attendance criteria in 2011-2021. After analyzing the attendance data of the selected objects, it can be seen that the attendance of the objects increased every year, the tendency to travel as much as possible remained. It can be said that the COVID-19 pandemic limited the activities of the tourism sector, but it did not stop it. During that period, tourist flows are still visible. After the end of the quarantine, this sector is increasingly recovering and trying to improve economic development. After analyzing the attendance statistics of Lithuanian and Croatian tourism facilities and calculating their correlations, it was found that the relationship between the costs of visiting tourists increases when the year of the COVID-19 pandemic is removed from the analysis, i.e. i.e. 2019-2021, then the connection of many objects from weak to strong.