Naujų mokymo(si) metodų ypatumai universitetinėse studijose

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Naujų mokymo(si) metodų ypatumai universitetinėse studijose
Alternative Title:
Peculiarities of new teaching methods in university studies
In the Journal:
Idėjų forumas. 2023, p. 260-265
Summary / Abstract:

LTNuolat keičiantis mokymosi sampratai, keičiasi metodologinė mokymo(si) paradigma, metodai mokymo(si) tikslams pasiekti. Tobulėjant technologijoms, keičiantis sociokultūriniam kontekstui, taip pat keičiasi ir tradicinis mokymas(is), kuriam būdingas pasyvus studentų įtraukimas į mokymo(si) procesą. Studentai, mokantis tradiciškai, greitai praranda susitelkimą, neturi motyvacijos, o mokymasis tampa rutina. Tačiau vis dar didelis kiekis mokyklų taiko būtent šį, istoriškai susiformavusį mokymo(si) metodą. Todėl straipsnyje keliamas tikslas aptarti naujų mokymo(si) metodų ypatumus, kurie lemia kūrybišką įsitraukimą į mokymo(si) procesą. Tokie pokyčiai skatina juos tyrinėti, detaliau analizuoti bei diskutuoti galimas interpretacijas. „Apverstos klasės“ (auditorijos) (angl. Flipped Classroom (FC)), probleminio mokymo(si) (angl. Problem based learning (PBL)) metodai kaip daug potencialo turintys, vis dar nėra pakankamai taikomi aukštosiose mokyklose, tačiau jų įgyvendinamumas nulemtas poreikio ne tik efektyviai mokytis, bet ir kūrybiškai interpretuoti, kritiškai mąstyti. Pastebima, kad studentai, kurie įsitraukia į savarankišką mokymo(si) procesą, jų mokymo(si) rezultatai pasiekia geresnį įsigilinimą į dalyko žinojimą bei aukštesnį „Bloom taksonomijos“ pakopų pasiekiamumą. Stebint Vilnius Tech Pramonės gaminių dizaino studijų programos įgyvendinamumą „apverstos klasės“ mokymo(si) metodu, pastebimas plėtojamų žinovystės savybių, tokių kaip kritinis mąstymas, konstruktyvi kritika, studentų bendruomeniškumas ar prasmingesnis bei kūrybiškesnis savarankiško mokymo(si) rezultatas.Taip pat pastebima, kad bendradarbiavimas su dėstytoju taikant CoDizaino (komandinio darbo) principus, padidina studento atsakomybę, dėmesingumą, užtikrina gilesnį susidomėjimo dalyku lygį. Rezultatai rodo, kad nauji apverstos klasės“ (auditorijos) ir probleminio mokymo(si) mokymo(si) metodai gali būti efektyvūs prasmingo ugdymo(si) įrankiai ateities aukštosiose mokyklose. Reikšminiai žodžiai: „apverstos klasės“ mokymo (-si) metodas, daiktinės aplinkos dizainas, kūrybiškas mokymas(is), kritinis mąstymas, tradicinis mokymas (-is).

ENIt is clear that student involvement is an integral process of quality education. The discussed ways to ensure involvement lead to a general tendency to encourage the student to take responsibility for the learning process, directing them in the right direction, through discussions, presentations, constructive criticism, which would ensure the assimilation of purposeful information and adaptability. Also, distanced lectures are no exception, during which the student has full access to online spaces, where selected information can be shared both informally with their colleagues and with their teacher in the form of presentations. Therefore, the Flipped Classroom method ensures teacher-student collaboration, critical thinking development and community spirit among students. Keywords: Flipped classroom method, critical thinking, traditional teaching, constructive criticism.

ISSN:
2669-0268
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115651
Updated:
2025-06-05 20:54:02
Export: