LTSparčiai tobulėjant informacinėms komunikacinėms technologijoms (toliau – IKT), kinta mokinių ne tik mokymosi, bendravimo ir bendradarbiavimo įpročiai, bet ir vertybių sistema. Vis daugiau jaunesniojo amžiaus mokinių neturi motyvacijos mokytis, juntamas pagarbos mokytojams bei draugams trūkumas, dvasinių vertybių praradimas. Straipsnyje gvildenama mokslinė tyrimo problema – kokios vertybės vyrauja pradinėje mokykloje, kaip ir kokių IKT naudojimas gali padėti pradinių klasių mokiniams ugdytis vertybes. Tyrimo tikslas – nustatyti kokiomis vertybėmis turėtų būti grįstas šiuolaikinis ugdymas pradinėje mokykloje? Tyrime buvo naudoti mokslinės literatūros analizės, interviu ir turinio analizės metodai. Tyrimu nustatyta, kad IKT taikymas pradinio ugdymo procese padeda mokiniams ne tik mokytis, bet ir ugdytis atsakingumą, sąžiningumą, nuoširdumą ir pagarbą kitam. Pradinių klasių mokiniai atsakomybę ugdosi kurdami naudojimosi IKT taisykles, dirbdami grupėse, atlikdami skaitmenines užduotis ir programuodami robotus. Sąžiningumą ugdosi laikydamiesi sutartų taisyklių dėl naudojimosi IKT, mokydamiesi iš skaitmeninių vadovėlių ir dalindamiesi skaitmeniniu turiniu viešoje erdvėje. Nuoširdumą mokiniai ugdosi rašydami sveikinimo žinutes, šachmatų žaidimo pabaigoje sveikindami laimėjusį draugą ar paguosdami pralaimėjusį, atsakydami į viktorinos klausimus ar mokydamiesi ClassDojo aplinkoje. Pagarbą ir toleranciją kitiems mokiniai ugdosi naudodamiesi tuo pačiu skaitmeniniu įrenginiu, padėdami draugui dirbti su skaitmeniniu įrenginiu, etiškai komentuodami kitų sukurtus darbus ir atsakydami į viktorinos klausimus. Naujų skaitmeninių priemonių išbandymas, garso ir vaizdo įrašų klausymasis ir vaizdo įrašų žiūrėjimas skatina pradinių klasių mokinius nuolat mokytis ir tobulėti. Reikšminiai žodžiai: informacinės komunikacinės technologijos, pradinių klasių mokiniai, vertybės.
ENWith the rapid development of information and communication technologies (hereinafter - ICT), not only the habits of learning, communication and cooperation, but also the value system of students are changing. More and more younger students lack the motivation to learn, there is a perceived lack of respect for teachers and friends, and a loss of spiritual values. The article deals with the scientific research problem - what values prevail in primary school, and how the use of ICT can help primary school students to develop values. The purpose of the research is to determine what values modern education in primary school should be based on? The research used the methods of scientific literature analysis, interviews and content analysis. The research found that the use of ICT in the process of primary education helps students not only to learn, but also to develop responsibility, honesty, sincerity and respect for others. Primary school students develop responsibility by creating rules for using ICT, working in groups, completing digital tasks and programming robots. Honesty is developed by following agreed rules for using ICT, learning from digital textbooks and sharing digital content in the public space. Students develop sincerity by writing congratulatory messages, congratulating a winning friend or consoling a loser at the end of a chess game, answering quiz questions, or learning in the ClassDojo environment. Students develop respect and tolerance for others by sharing the same digital device, helping a friend with their digital device, ethically commenting on others' work, and answering quiz questions. Experimenting with new digital tools, listening to audio and video, and watching videos encourage elementary students to continuously learn and improve. Key words: primary school students, values, ICT.