LTVaikai – pažeidžiamiausia visuomenės dalis, bet, deja, jų sveikata kasmet blogėja, todėl būtinas ypatingas dėmesys vaikų sveikatos stiprinimui, nuostatų įtvirtinimui saugiai ir sveikai gyventi. Straipsnyje remiantis lietuvių ir užsienio autorių mokslinės literatūros analize aptariamos vaikų sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymo(si) galimybės ikimokykliniame amžiuje lauko aplinkoje. Ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, ugdant vaiko sveikatingumo savybes, svarbu plėtoti vaiko pasiekimus fizinio aktyvumo, savikontrolės ir savireguliacijos, kasdieninio gyvenimo įgūdžių srityse. Šiems įgūdžiams ugdyti gali būti sudaromos palankios sąlygos lauko aplinkoje, kur įkuriamos atskiros erdvės skirtingoms vaikų veikloms, vykdomos edukacinės išvykos kaip inovatyvi vaikų ugdymo forma, lauko erdvės yra kaip tyrinėjimo ir eksperimentavimo laboratorija, kaip vaikų sveikatos stiprinimo ir savo kūno galių tyrinėjimo erdvė. Visa tai sudaro galimybes aktyviai ir efektyviai ugdyti(is) vaikų sveikatos saugojimo kompetenciją. Neatsiejama ir pedagogų bei tėvų pagalba, suteikiant vaikams sveikos gyvensenos žinių, brandinant sveiko gyvenimo nuostatas, ugdant sveiką elgseną.Tyrimu siekta atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymo(si) galimybes lauko aplinkoje. Tyrimo metodai - mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, apklausa žodžiu, gautų duomenų kokybinė analizė. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad vaikai darželyje lauko grupėje turi geras sąlygas sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymui, tačiau kai kurie informantai įžvelgė, jog bendradarbiavimas tarp įstaigoje dirbančių specialistų šiuo klausimu nėra pakankamas, daugelis pedagogų išreiškė, jog lauko aplinkoje daugiau plėtojamas vaikų fizinis aktyvumas ir kasdieniniai gyvenimo įgūdžius, o kiek mažiau dėmesio skiriama savivokos ir savireguliacijos įgūdžių plėtojimui. Reikšminiai žodžiai: sveikata, sveikatos ugdymas, sveikatos kompetencija, sveikatos saugojimo kompetencija.
ENChildren is the most vulnerable part of society; however, their health is worsening every year. Because of this, it is necessary to pay special attention to strengthen children’s health and attitude towards safe and healthy lifestyle. Based on the analysis of scientific literature by Lithuanian and foreign authors, article describes the possibilities of development of pre-school children’s health competence in the outdoor environment. It is crucial to focus on child’s physical education, self-control and self-regulation and daily life skills when developing the child’s health competence in pre-school education institution. In order to achieve this, pre-school education institution should have outdoor areas where children can perform different activities, have educational excursions as an innovative form of education. Outdoor areas is the perfect way to explore and experiment, strengthen health and discover the capabilities of body. Moreover, these areas provide excellent opportunities actively and effectively develop children’s health competence. Pedagogs and parents play the key role by providing knowledge of healthy lifestyle, attitude towards healthy lifestyle and healthy behavior. The aim of research is to reveal the possibilities of developing health competence of preschool children in the outdoor environment. The method used is analysis of scientific literature and documents, oral survey, analysis of the quality of the obtained data. The research proved that children in kindergarten with outdoor group have good conditions to develop health competence. Number of pedagogs noted that outdoor activities help to strengthen children’s physical and daily life skills but not there is not enough focus to self-perception and selfregulation skills. However, some of the informants remarked that there is a lack of communication between specialists who work in pre-school educational institution.