LTGlobalioje darbo rinkoje profesionalai turėtų pasižymėti tokiomis kompetencijomis ir gebėjimais kaip mobilumas, tarpkultūriškumas, komunikabilumas, nuolatinis mokymasis ir tyrinėjimas, komandinis darbas. Universitetas kaip įstaiga, rengianti kompetentingus šio laikmečio reikalavimus atitinkančius specialistus, intensyviai eina internacionalizacijos bei tarpdiscipliniškumo keliu, studentų bei dėstytojų mobilumo ir bendradarbiavimo veiklų kontekste integruodamas sistemas, sritis, mokslo šakas. Organizuodami akademinių grupių darbą universitetų dėstytojai susiduria su iššūkiais, kurie neigiamai veikia ir studijų procesą, ir jo rezultatus. Todėl yra būtina laiku pastebėti kylančias problemas bei jas suvaldyti. Šiame straipsnyje pristatomi empirinio sistemingo įtraukto ir neįtraukto slapto tarpkultūrinės ir tarpdisciplininės akademinės grupės stebėjimo, trukusio penkis mėnesius (vieną mokslo metų semestrą) tyrimo rezultatai. Nustatyta, jog multidisciplininės daugiakultūrinės Kauno technologijos universiteto antrosios pakopos (magistrantūros) studijų modulio „Modernus organizacijų valdymas“ grupės darbe pasireiškė tokios problemos: (i) tarpdiscipliniškumo, (ii) asmeninių akademinės grupės narių kompetencijų, (iii) komunikacinės kompetencijos (kaip metakompetencijos), (iv) lyderystės ir (v) mokymo bei mokymosi metodų naudojimo. Kadangi užfiksuoti tokio tipo grupės iššūkiai neigiamai įtakoja tiek bendrų tarpdisciplininio modulio tikslų pasiekimą, tiek visų besimokančiųjų tobulėjimą, kaip tyrimo rezultatas yra išskiriamos kryptys, numatančios, kaip ateityje būtų galima įveikti šiuos iššūkius, organizuojant akademinių tarpdisciplininių grupių veiklą. Raktažodžiai: tarpdiscipliniškumas, tarpkultūrinis bendradarbiavimas, akademinė grupė, komandinis darbas, studentų motyvacija ir lyderystė.
ENThe current article dwells upon the issues of intercultural and interdisciplinary work in the context of an academic group, specifically investigating the study module (course) “Modern Management of Organizations” and applying student (co-author Jonas Navickas) and teacher (co-author Aukse Blazenaite) approach. The authors define and investigate such concepts as the internationalization and interdisciplinarity of the study process, development of interculturalism, problems in student motivation and leadership, and the principles of effective group and team work. The abovementioned issues give ground to the criteria for the empirical investigation of the graduate students study group, taking the module. The findings of the survey have allowed the formulation of major challenges to be taken into consideration; the article also provides recommendations for students and teachers, involved in an intercultural and interdisciplinary study work.