LTStraipsnyje diskutuojama apie mokymosi kokybės sampratą, aptariama, kaip galima matuoti mokymosi kokybę užtikrinant tarptautinį palyginamumą. Trumpai apžvelgiami pagrindiniai tarptautiniai standartizuoti mokymosi kokybės tyrimai (PIRLS, TIMSS ir kiti), jų rezultatai. Pristatomas Jungtinių Tautų vystymosi programos indėlis formuojant palyginamuosius mokymosi kokybės duomenis. Aiškinant skirtingus mokymosi kokybės rodiklius natūraliai kyla klausimas, ar šalyse, kuriose mokymosi kokybės rodikliai aukšti, gyventojai yra labiau patenkinti šalies švietimo sistema. Tad straipsnyje taip pat pristatomi pasitenkinimo šalies švietimo sistema tyrimai, kurie atliekami tarptautiniu mastu. Straipsnio tikslas – išanalizuoti mokymosi kokybės ir pasitenkinimo šalies švietimo sistema sąsajas. Analizei pasitelkiami tarptautiniai Jungtinių Tautų organizacijos pristatomi duomenys. Remiantis jais, nagrinėjami įvairių šalių duomenys, rodantys mokymosi kokybę trijose srityse: skaitymas, matematika, gamtos mokslai. Taip pat analizuojami Jungtinių Tautų ataskaitoje apie pasaulinę visuomenių raidą pateikiami tarptautinės apklausos rezultatai. Remiantis jais, išnagrinėjamas gyventojų pasitenkinimas švietimo sistema tam tikroje šalyje. Tikrinama hipotezė, kad šalyse, kuriose mokymosi kokybės rodikliai yra aukštesni, pasitenkinimas švietimo sistema taip pat yra aukštesnis.