Skaitmeninės reklamos matomumo ypatumai socialinėje erdvėje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Skaitmeninės reklamos matomumo ypatumai socialinėje erdvėje
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTVisi didieji socialiniai tinklai, televizija, radijas, lauko stendai ir daugelis kitų socialinių erdvių rodo įvairią skaitmeninę reklamą. Todėl šis tyrimas atliekamas norint išsiaiškinti, kaip matomumas padeda skaitmeninei reklamai skleisti žinią, į ką visuomenė labiausiai skaitmeninėje reklamoje atkreipia dėmesį. Šiuolaikinė skaitmeninė reklama yra labai galinga jėga, kuri gali suformuoti žmonių nuomonę apie tam tikrą prekę ar paslaugą, nes ji kartais tikrai turi dideles galimybes paveikti vartotojų nuomonę į sau naudingą pusę, kartais net visai to nepastebime, kaip skaitmeninės reklamos matomumas mums padėjo apsispręsti vienu ar kitu svarbiu klausimu kasdienybėje. Raktiniai žodžiai: skaitmeninė reklama, socialinė erdvė, visuomenė.

ENAll the major social networks, television, radio, outdoor billboards and many other social spaces show a variety of digital advertising. Therefore, this study is conducted to find out how visibility helps digital advertising to spread the message about what the public pays most attention to in digital advertising, as well as which advertising pays the least attention and how advertising influences people's choices when buying goods or services. And the general public opens up many opportunities for diversity, making it harder for people who see everything to create a need for a product or service. All of these things describe the peculiarities of the visibility of digital advertising in the social space, so if we want digital advertising to be visible, we first need to find out people's need in the social space. However, digital advertising is no longer new today, we receive e-mails every day, we see advertisements on television, in newspapers and in the social space, and this has become a matter of course. The possibilities of modern digital advertising are really great, which is why it is not limited to advertising on television or outdoor stands, and most often new companies choose digital advertising in the virtual space, on social networks.

ISSN:
2538-7383
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115268
Updated:
2025-05-22 09:56:07
Metrics:
Views: 3    Downloads: 1
Export: