LTStraipsnyje analizuojama ugdomosios aplinkos reikšmė ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinės kompetencijos ugdymui. Pateikiama ugdomosios aplinkos samprata bei reikšmingumas, ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinės kompetencijos gebėjimų apibrėžtis, reikšmė ir ugdytini gebėjimai bei ugdomosios aplinkos kūrimo principai formuojant ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinę kompetenciją. Straipsnyje pateikiami atlikto tyrimo rezultatai apie pedagogų požiūrį į ugdomosios aplinkos reikšmę, jos kūrimo kriterijus bei teikiamas galimybes ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinės kompetencijos ugdymui. Teorinės analizės bei atlikto tyrimo rezultatų pagrindu suformuluotos išvados. Pagrindiniai žodžiai: ugdomoji aplinka, socialinė kompetencija, ikimokyklinio amžiaus vaikai.
ENResearch problem. The problematic question of the research, what meaning preschool children social competences in the educational process has an educational environment? Research aim. To disclose the significance of the educational environment for social competency development among pre-school age children. Research methods. Literature analysis, interviews with experts (pedagogues), qualitative analysis of research data. Key results and conclusions. Enviroment is everything, it includes both the child’s home and educational institution. Enviroment must be safe, cozy and dedicated to education. The Environment is of great significance in educating pre – school children social competence. In respondents opinion, the best environment for a child is where it can feel safe, cozy and in which it could explore and cultivate social skills. Keywords: pre-school education, educational environment, social competency.