LTStraipsnyje analizuojami gyvybės draudimo rinkos produktai, struktūra ir sutarčių paplitimas Lietuvoje. Žmonės, kuriems svarbu asmeninė ar šeimos gerovė, gali rinktis iš plataus gyvybės draudimo paslaugų spektro, kurios užtikrina vienkartines arba periodines išmokas ateityje. Šiuo metu Lietuvoje tik kas septintas ar aštuntas gyventojas yra sudaręs gyvybės draudimo sutartį, kurių paklausa gerokai priklauso nuo ekonominės šalies situacijos. Kintant bendrajam vidaus produktui, gyventojų, draudimo įmokų bei sutarčių skaičiui, tikslinga skaičiuoti gyvybės draudimo rinką įvertinančius santykinius rodiklius, kurie Lietuvoje yra gana žemo lygio. Tai skatina ieškoti problemos sprendimo būdų bei analizuoti susiklosčiusią situaciją jaunoje, besiformuojančioje gyvybės draudimo rinkoje, kuri turi neišnaudotų ir potencialių galimybių plėstis. Nustatyta, kad Lietuvos gyvybės draudimo rinkoje pirmenybė teikiama kaupiamojo pobūdžio sutartims. Analizės metu paaiškėjo, kad kasmet didėjančią draudimo įmokų sumą sąlygoja augantis tiek naujai pasirašytų, tiek bendras, galiojančių sutarčių skaičius.
ENThe market of Lithuanian life assurance was presented in this article. The first paragraph introduces theoretical aspects of life assurance definitions and the types of life assurance. In the second part of this article author presents an analysis based on a collection of statistical information about contracts, types of life assurance and contributions and benefits. The main purpose of this article, was to investigate the life insurance market in Lithuania. The results of the research show that life assurance premiums and benefits depend on the financial situation in Lithuania and in the world, wage changes, the unemployment rate in the country, country's economic situation and the expectations of customers. Moreover, the contracts of life assurance are not very common in Lithuania, so a young emerging market has the potential to expand in the future.