LTStraipsnis tyrinėja Reformacijos laikų vokiečių muzikos emblemos - protestantiško choralo radimosi, funkcionavimo, integravimo į naujas kompozicijas aspektus. Dėmesys skiriamas specifinių autentiškų choralų formų ypatybių išskyrimui bei Kantionalsatz funkcijų apibūdinimui. Choralo melodijų įdiegimo į daugiabalsę faktūrą technologinių būdų įvairovė skatina tyrinėti projektines-kompozicines choralų galimybes. Straipsnyje gvildenamos protestantiškojo choralo projektinių funkcijų problemos: 1) choralo įdiegimo į choralines išdailas technologijų klausimas, bei 2) choralo vaidmuo organizuojant jį adaptuojančių kompozicijų kontrafaktūras (kontrapunktuojančius sluoksnius). PAGRINDINIAI ŽODŽIAI: protestantiškas choralas, Kantionalsatz, choralų išdailos, cantus ftrmus, kontrafaktūros. [Iš leidinio]
ENThis article highlights the rise, functioning, and different ways of integration of original forms of the protestant chorale into new compositions and protestant chorale settings. The research gives heed to issue of peculiar characteristics of chorale’s authentic forms and describes Kantionalsatz functions. The decision to investigate chorale projection - the compositional potential was motivated by the diversity of the technological ways the chorale can be integrated into new compositions. The article examines two important issues, the first being technological aspects of adaptation of chorale to new compositions and chorale settings, and the second is a question of chorale projection - the compositional potential by organization the counterpoint layers (contrafactures). KEY WORDS: Protestant chorale, Kantionalsatz, chorale settings, cantus jtrmus, contrafactures. [From the publication]