Naujausi psicholingvistiniai vaikų kalbos tyrimai

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisStraipsnis / Article
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėNaujausi psicholingvistiniai vaikų kalbos tyrimai
Kita antraštėPsycholinguistic research in child language acquisition in Lithuania
AutoriaiSavickienė, Ineta
LeidinyjeKalbos kultūra . 2005, 78, p. 231-240
PastabosLDB Open.
Reikšminiai žodžiai
LTGimtoji kalba; Tyrimai; Vaikai
Santrauka / Anotacija

LTĮvairių kalbos lygmenų įsisavinimas yra labai sudėtingas ir dinamiškas procesas. Nuoseklus informacijos ir žinių kaupimas lemia kokybinę ir kiekybinę kalbinės struktūros modifikaciją. Pradėjęs nuo labai paprastų ir dažnai vartojamų konstrukcijų, vaikas skirtingais amžiaus tarpsniais į savo kalbos sistemą palaipsniui įtraukia vis sudėtingesnius reiškinius. Kol pasiekia suaugusiųjų kalbinę kompetenciją, vaikas pereina kelias stadijas. Straipsnio tikslas – aprašyti skirtingų kalbos lygmenų raidą, parodyti, kada ir kaip vaikų kalboje randasi viena ar kita gramatinė kategorija. [Iš leidinio]

ENDifferent levels of language acquisition constitute a complicated and dynamic process. This could be accounted for by the fact that children are involved in an active interaction with their environment, and in doing so, get access to more relevant information. The increasing amount of information and knowledge involves a qualitative and quantitative modification of the respective data depending on the conditions of the systems. In the process of mastering the adult competences, a child is exposed to transitional phases. The present paper aims at describing language development of different linguistic levels, at showing when and how a particular grammatical category emerges in a child’s speech.

ISSN0130-2795
Mokslo sritisEdukologija / Education
Susijusios publikacijos
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/1051
Atnaujinta2018-12-17 11:33:32
Metrika Peržiūros: 17    Atsisiuntimai: 16