Darbuotojų motyvavimo ir lojalumo didinimas transporto įmonės pavyzdžiu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Darbuotojų motyvavimo ir lojalumo didinimas transporto įmonės pavyzdžiu
Alternative Title:
Increasing employees‘ motivation and loyalty: transport company example
Keywords:
LT
Darbuotojai / Workers; Motyvacija / Motivation; Valdymas / Management.
Summary / Abstract:

LTŠiandien daugelis įmonių ir jų vadovai labai dažnai išgyvena perversmą ir susiduria su darbuotojų kaitos problemomis, tačiau jos gana retai yra linkusios analizuoti ir spręsti tai lėmusias priežastis. Didėjant ekonomikos krizei įmonės pradeda vykdyti taupymo politiką darbuotojų atžvilgiu, mažina darbo etatus, darbo užmokestį ir taip skatina darbuotojų ne lojalumo išraišką (Pilkauskaitė-Valickienė, Valickas ir Sinkievič, 2007, 115), bet darbuotojų netekimas įmonei gali brangiai kainuoti, nes patiriama ne tik finansiniai nuostoliai (kaštai), nes turi skirti lėšų naujų darbuotojų paieškoms, atrankoms, mokymo kaštams, bet ir pablogėja mikroklimatas kolektyve, susilpnėja darbdavio įvaizdis, pablogėja vidinis klimatas ir netenkama žinių, kai darbuotojas išeidamas ,,išsineša“ su savimi kartu į kitą įmonę. Nei viena įmonė negali užtikrinti ilgalaikės sėkmės, jeigu ji neturi dirbančių darbuotojų, kurie yra užsidegę ir tikintys įmonės vykdoma misija, taip pat žinantys, kaip jos pasiekti (Urbonavičiūtė 2007). Davis (2015) pastebi, kad lojalūs darbuotojai yra labiau atsidavę ir sutelkę visą dėmesį į atliekamą darbą, o darbuotojai kurie turi lojalumo stoką dažnai neigiamai veikia visą įmonę, taip pat didina pravaikštų skaičių, mažina apyvartą. Šiandien besikeičiančioms verslo sąlygomis įmonės pradeda vis dažniau ir atkakliau žvalgytis į pasaulines tendencijas, kurios skatina asmens motyvavimo, talento išlaikymo strategijos bei mikroklimato stiprinimo, tačiau Lietuvoje matoma, kad vis dar daug dėmesio skiriama darbuotojų atrankų procesams, darbdavio įvaizdžio formavimui, bet ne esamiems darbuotojams (Jurginytė Verslo žinios, 2020).Tyrimo objektas – darbuotojų motyvavimo ir lojalumo priemonės transporto įmonės pavyzdžiu. Tyrimo problema – kaip didinti darbuotojų lojalumą motyvavimo priemonėmis. Tyrimo tikslas – išanalizuoti motyvavimo priemones, kurios didina darbuotojų lojalumą. Tyrimo uždaviniai: 1. Išanalizuoti teoriškai pagrįstas darbuotojų lojalumo ir motyvavimo sampratas ir jų taikomas priemones. 2. Empiriniu tyrimu išsiaiškinti darbuotojų lojalumo ir motyvavimo priemonių tinkamumą darbuotojų lūkesčiams transporto įmonėje. Tyrimo metodai: literatūros šaltinių analizė, kiekybinis tyrimas (anketinė apklausa), kokybinis tyrimas (pusiau struktūruotas interviu). [Iš Įvado]

ENhe object of the research is the measures of employee motivation and loyalty on the example of a transport company. The problem of the research is how to increase employee loyalty through motivational means. The aim of the research is to analyze the motivational measures that increase employee loyalty. The article presents the results of the research. The purpose of these results was: 1) to analyze the theoretical analysis of employee motivation and loyalty, 2) to find out the compliance of employee loyalty and motivation measures with the expectations of employees in the transport company. Literature analysis, a questionnaire survey method and a semi-structured interview were used to achieve the aim and objectives of the study. It is recognized around the world that a company without loyal employees will not achieve the desired goal and will not become competitive over time. Employee loyalty is defined in various ways in the scientific literature, but researchers often identify employee loyalty with emotional attachment and a “desire to stay” in the organization. The results of the research revealed that, according to the respondents, the level of employee loyalty in Transport is low, although it applies motivational measures to increase employee loyalty, but they do not sufficiently motivate employees and do not increase employee loyalty. It was noted that more than half of the respondents (50%) do not feel fully appreciated by the company’s managers. The results of the survey showed that if employees had the opportunity to leave the company, more than half (51%) of all respondents would leave it immediately. In a semi-structured interview, it was found that the following measures increase employee loyalty: higher salaries, bonuses, and verbal gratitude from the manager. Managers note that employee loyalty can also be increased by including additional health insurance for company employees.It has been established that the problem areas of loyalty of Transport are: material means do not increase employee loyalty, insufficient social guarantees, insufficient communication between managers and employees, insufficient satisfaction of personal needs of employees, insufficient career opportunities for employees. Keywords: eemployee loyalty, loyalty enhancement, employee motivation, employee, human resource management. [From the publication]

DOI:
10.7220/2538-6778.2022.25
ISSN:
1822-6736; 2538-6778
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/103199
Updated:
2023-12-06 14:03:44
Metrics:
Views: 24    Downloads: 11
Export: