1-3 metų vaikų muzikinio ugdymo

Direct Link:
Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
1-3 metų vaikų muzikinio ugdymo/-si ypatumai
Alternative Title:
Peculiarities of the development 1-3 year old children's music education
In the Book:
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų rengimo problematika. Kaunas : Kauno kolegijos Leidybos centras, 2016. P. 257-262
Summary / Abstract:

LTPastaraisiais metais ankstyvojo institucinio ugdymo poreikis didėja. Kiekvienas vaikas yra savitas ir turi skirtingus gebėjimus. Jam augant, bręstant jo nervų sistemai, įgyjama vis naujų, sudėtingesnių įgūdžių ir gebėjimų (Monkevičienė, 2001). Muzikiniai gabumai vystosi, tobulėja tik iki devynerių metų, vėliau - tik lavėja. Kuo aukštesnis muzikinių gabumų lygis pasiektas intensyvaus jų vystymosi laikotarpiu, tuo lengviau ir geriau lavinti muzikinius gebėjimus. Tačiau šiuo metu pastebima, kad tėvai vis mažiau laiko skiria savo vaikams. Būtų galima teigti, kad jei ugdytojai žinotų kokią įtaką muzikinis ugdymas turi vaiko protinių, fizinių, dorinių, estetinių, komunikacinių asmenybės savybės plėtotei, muzikiniam ugdymui skirtų daugiau dėmesio. Tyrimo tikslas - atskleisti vienerių - trejų metų vaikų muzikinio ugdymo/-si ypatumus. Išvados: kiekybinio tyrimo metu buvo pastebėta, jog didžioji dalis tėvų neturi pakankamai žinių apie 1 - 3 metų vaikų muzikinio ugdymo/-si ypatumus ir negali jų taikyti, norint visapusiškai išugdyti savo vaiką. Tačiau kokybinio tyrimo metu buvo pastebėta, kad pedagogai sudaro sąlygas reikštis vaiko muzikiniams gebėjimams. Tai leido suformuoti išvadas, kad ikimokyklinio ugdymo/-si įstaigose reikia daugiau organizuoti bendrų muzikinių veiklų tarp tėvų ir vaikų, norint tėvams suteikti daugiau praktinių įgūdžių ir teorinių žinių apie vaiko muzikinį ugdymą. Prasminiai žodžiai: ikimokyklinis ugdymas, muzika.

ENIn recent years a demand of early education is increasing. Each child is unique and has a different gift. When a child grows, his nervous system matures; he generates new knowledge and gains more complex skills and abilities (Monkevičienė, 2001). Musical talent develops till a child reaches nine years. His abilities progresses in a later age. It is better and easier to develop musical abilities, if the highest level of musical talent is reached in an early stage of children's period of development. However, nowadays parents have less and less time for their children. It can be said that if educators would be aware about the impact of musical education to the child's mental, physical, moral, aesthetic, communicative personality development, they would pay more attention for musical education. The aim of the study - to reveal peculiarities of the development of 1-3 year old children's music education. Conclusions: during the quantitative study it was determined, that the majority of parents do not have enough knowledge about the toddler's musical education and cannot provide proper training to their children. Though, the qualitative study has showed that teachers allow children express their musical abilities, therefore the educational project sought to provide parents with practical and theoretical knowledge. It has allowed formulating conclusions: preschool education institutions need to organize more joint musical activities between parents and children, in order to provide parents with more practical skills and theoretical knowledge about the child's musical education. Keywords: early childhood education, music education.

ISBN:
9789955274971
Related Publications:
Žmogaus ugdymas muzika: monografija. Klaipėda : S. Jokužio leidykla-spaustuvė, 2006. 376 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/101179
Updated:
2025-08-04 15:44:34
Metrics:
Views: 11    Downloads: 3
Export: