Tėvų vertinimai apie vaikų emocijų ir jausmų raiškos plėtotę ikimokykliniame amžiuje

Direct Link:
Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tėvų vertinimai apie vaikų emocijų ir jausmų raiškos plėtotę ikimokykliniame amžiuje
Alternative Title:
Parental assessments on the expression development of children's emotions and feelings in pre-school age
In the Book:
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų rengimo problematika. Kaunas : Kauno kolegijos Leidybos centras, 2016. P. 232-238
Summary / Abstract:

LTEmocinis intelektas, tai žmogaus sugebėjimas pažinti savo ir kitų žmonių jausmus ir tai menkai susiję su jo intelektiniais gabumais. Ugdyti vaiko emocinį intelektą, tai padėti jam spręsti emocines problemas, mokyti svarbių elgesio strategijų, pozityvių santykių su aplinkiniais ir kt. Emociškai ugdomi vaikai išlieka ramesni ir stabilesni įvairiose kritinėse situacijose, lengviau susitvarko su savo jausmais, net ir negatyviais, rečiau serga įvairiomis ligomis, turi mažiau pykčio ir agresijos. Aukštesni ir jų ugdymosi rezultatai, geresni santykiai su bendraamžiais, lyginant su tais vaikais, kurių emocinis intelektas neugdomas. Psichologai pripažįsta, kad vaikų emocinį intelektą būtina ugdyti jau nuo mažų dienų. Tėvai savo elgesiu, santykiu su vaiku, kalba, vertybėmis ir kt. natūraliai prisideda prie vaiko emocinio intelekto ugdymo. Straipsnyje analizuojami tyrimo rezultatai apie tėvų vertinimus, patirtį, susijusius su ikimokyklinio amžiaus vaikų emocinio intelekto ugdymu šeimoje. Prasminiai žodžiai: emocijos; jausmai; emocinis intelektas; ikimokyklinio amžiaus vaikas; šeima.

ENEmotional intelligence is the human ability to recognize their own and other people's feelings, and it is little to do with his intellectual abilities. To develop children's emotional intelligence is to help him to deal with the emotional problems, to teach important behavioral strategies, positive relations with others, and so on. Emotionally educated children remain calmer and more stable in various emergencies, easier to cope with their feelings, even negative, rarely suffer from diseases, and have less anger and aggression. Higher education and their results, better relations with peers, compared with those children whose emotional intelligence is not trained. Psychologists recognize that it is necessary to develop children's emotional intelligence since their young age. Parents' behavior, relationships with children, language, and values naturally contribute to the child's emotional intelligence education. The paper analyzes the study results connected with parents' evaluation and experience towards pre-school aged children's emotional development and education in a family. Keywords: emotions, feelings, emotional intelligence, pre-school aged child, family. 238.

ISBN:
9789955274971
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/101175
Updated:
2025-08-04 15:47:57
Metrics:
Views: 2
Export: