LTStraipsnyje nagrinėjamos meninės kompetencijos lavinimo/-si galimybes, sprendžiant aktualią visuomenei ekologijos problemą. Pirmoje straipsnio dalyje analizuojama bendrųjų asmenybės gebėjimų (kompetencijų) ugdymo/-si svarba asmenybės plėtotei bei augimui, atskleidžiama meninės kompetencijos samprata bei aplinkosaugos projektų organizavimo ypatumai. Akcentuojama aktyvaus ugdymo metodo - projektų metodo nauda bendrųjų asmenybės gebėjimų lavinimui/-si. Antroje dalyje pristatomi kokybinio tyrimo, atlikto Z ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, rezultatai bei ekologinio projekto medžiaga. Atskleidžiama pedagogų nuomonė apie ekologinių projektų turinio pritaikymą meninės kompetencijos lavinimui/-si. Straipsnyje dalinamasi praktine patirtimi rengiant ekologinį projektą. Prasminiai žodžiai: ekologinis lavinimas, ikimokyklinis amžius, meninė kompetencija, ugdymas, projektų metodas.
ENThe article examines artistic competence education/learning opportunities addressing currently relevant public environmental problems. The first part of the article analyses the importance of general personality abilities (competencies) in personality development and growth, revealing the conception of artistic competence as well as the organization features of the environmental projects. It emphasizes the benefits of an active educational method, a project method, for the development of personality abilities and competencies. The second part presents a qualitative study carried out by Z pre-school, the results and material of the ecological project. It also reveals the teachers' opinion about the content of the ecological environmental projects and their adjustment to the development of artistic excellence. Practical experiences in ecological projects are shared in this article. Keywords: organic education, preschool, artistic competence, education, project method.