Avionikos ir kartografijos srities įmonės "X" reklamos tekstų terminijos analizė

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Avionikos ir kartografijos srities įmonės "X" reklamos tekstų terminijos analizė
Alternative Title:
Analysis of terminology used in the advertising texts of the avionics and cartography company "X"
In the Journal:
Keywords:
LT
Reklama / Advertising; Skoliniai / Loan words; Terminija / Terminology.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariama avionikos ir kartografijos srities įmonės "X", teikiančios matavimo ir skenavimo pas laugas, prekiaujančios bepiločiais orlaiviais, geodeziniais prietaisais ir susijusiais priedais, reklamos tekstų terminija. Leidi nių, kuriuose įvairiais aspektais nagrinėjama reklamos kalba, esama nemažai. Iš lietuvių autorių išsamiai reklamos teksto ypatybes savo knygose aptarė Župerka (2008), Smetonienė (2009). Šia tematika parašyta ir nemažai straipsnių. Kalbėdami apie reklamos stilių, įvairūs autoriai pabrėžia, kad jis yra artimiausias publicistiniam, tačiau būdingos ir kitų funkcinių sti lių, tarp jų ir mokslinio, ypatybės. Būtent mokslinio stiliaus ypatybės išsamiausiai yra aptariamos per specialybės kalbos paskaitas siekiant suformuoti studentų rašymo moksliniu stiliumi įgūdžius. Mokslinių tekstų leksikos pagrindas - terminai. Straipsnyje pasirinkta panagrinėti reklamos tekstų terminus kilmės, sandaros ir kalbos taisyklingumo aspektais. Reikšminiai žodžiai: kalbos taisyklingumas, prepozicija, postpozicija, reklama, skoliniai, vientisiniai ir sudėtiniai terminai. [Iš leidinio]

ENThis study examines the terminology used in the advertising texts provided by the avioni cs and cartography company "X". The company offers various measuring and scanning solutions, sells un manned aerial vehicles, surveying instruments and as sociated accessories. There are numerous publications that analyze different aspects of advertising language. Among the Lithuanian linguistic scholars, Župerka (2008) and Smetonienė (2009) extensively discussed advertising text characteristics in their books. A mul titude of articles have been written on this topic as well. When it comes to identifying the hallmarks of the advertising writing style, various authors emphasize its similarity to the publicist style; nevertheless, it also possesses features that describe other functional styles, such as the scientific style. Namely, the distinctive fea tures of the scientific style are discussed in greatest de tail during the lectures of specific purpose language in an effort to shape and improve students’ scientific wri ting skills. Terminology is the basis of scientific texts’ lexicon. Therefore, this article examines the termino logy used in advertising texts, its origin, structure and linguistic correctness. Keywords: advertising, borrowed terms, linguis tic correctness, preposition, postposition, simple and compound terms. [From the publication]

ISSN:
2029-400X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/100693
Updated:
2023-12-01 14:49:26
Metrics:
Views: 74    Downloads: 3
Export: