Socialinių darbuotojų požiūris į mediacijos pritaikomumą socialinių paslaugų organizacijose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialinių darbuotojų požiūris į mediacijos pritaikomumą socialinių paslaugų organizacijose
Alternative Title:
Attitudes of social workers towards the applicability of mediation in social service organizations
In the Journal:
Socialinis ugdymas [Social Education]. 2022, Nr. 2 (58), p. 100–116
Keywords:
LT
Mediacija / Mediation; Personalo vadyba / Personnel management; Socialinės teisės / Social rights; Socialiniai darbuotojai / Social workers.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje mokslinės ir kitos (statistinės, dokumentų) literatūros analizės ir empirinio tyrimo pagrindu siekiama atskleisti socialinių darbuotojų požiūrį į mediacijos (tarpininkavimo) metodo taikymą socialinių paslaugų organizacijose, aptariami pasirinkto tyrimo teoriniai aspektai, pagrindžiama mediacijos samprata kaip prielaida taikiu būdu spręsti konfliktus, pateikiama informacija apie mediacijos metodo įgyvendinimo socialinių paslaugų organizacijoje etapus. Tyrimas atliktas taikant apklausą raštu, naudojant atvirojo tipo klausimyną. Tyrimo imtis - 4 socialiniai darbuotojai, išklausę įžanginius mediacijos mokymų kursus, darbe taikantys mediacijos metodą ir dirbantys socialinių paslaugų organizacijose. Tyrimas patvirtino teorinius mediacijos metodo taikymo teiginius, jog socialiniame darbe dažniausiai sprendžiami socialiniai konfliktai, kurie yra tarpasmeninio ir bendruomeninio pobūdžio. Nors poreikis taikyti mediacijos metodą yra pozityvus ir geranoriškas, tačiau šis metodas taikomas tik pavieniams atvejams. Socialiniai darbuotojai, taikantys mediacijos metodą, susiduria su skirtingu socialinių paslaugų organizacijų vadovų požiūriu, nors dauguma pabrėžia geranoriškumą ir pritaria, bet yra ir skeptiško, abejingo požiūrio, o kolegos dažniausiai užima negatyvią arba nesidomėjimo poziciją. Socialinių paslaugų organizacijų klientai, nors dažniausiai ir nežino apie mediacijos metodą, paaiškinus jiems suprantama kalba, teisingai supranta, motyvuotai dalyvauja ir būna patenkinti gautu rezultatu.Socialiniai darbuotojai, pradėję taikyti mediacijos metodą socialinių paslaugų organizacijoje, akcentuoja šio metodo taikymo pranašumus kaip galimybę sėkmingai spręsti konfliktus taikiu būdu pradinėje jų stadijoje ne tik klientams, bet ir darbuotojų ginčams ir siūlo socialinių paslaugų organizacijų steigėjams ir vadovams inicijuoti ir įgyvendinti mediacijos metodo taikymą. Esminiai žodžiai: neteisminė mediacija, mediacija, mediatorius, privalomoji mediacija, socialinis darbuotojas, socialinių paslaugų organizacija. [Iš leidinio]

ENThe aim of this article is, on the basis of the conducted research into scientific and other (statistical, documentation) literature and empirical analysis, to showsocial workers’ approach to using the mediation method in social services organisations. In the article the theoretical aspects of the research are discussed, the concept of mediation is explained, as a means of solving conflicts peacefully, and the stages of implementing the mediation method in social services institutions are pinpointed. The research was conducted by analysing 4 social workers’ open answers to a questionnaire. The 4 respondents have done introductory mediation courses, are using the mediation method at work and are working in social services organisations. The most common social conflicts occurring in social organisations are interpersonal and social. The theoretical arguments of using the mediation method have been confirmed by the research. Although the need to apply the mediation method is positive and well-meant, this method is used in individual cases only. Social workers, applying the mediation method, face different social services chief executives’ approaches, the majority of whom emphasize their approval and goodwill but, in fact, are sceptical and indifferent. Besides, their colleagues tend to support the negative or uninterested policy.As for social services clients, they may not be aware of the mediation method, but after being explained about it in a clear way, they understand the method correctly, take part with motivation and are satisfied with achieved results. After starting to apply the mediation method in a social services organisation, social workers acknowledge the advantages of this method for both clients and workers, stating that it helps solve conflicts successfully at an early stage and suggesting social services founders and chief executives initiate and implement the mediation method. Keywords: mediation, mediator, mandatory mediation, non-judicial mediation, social worker, social service organization. [From the publication]

DOI:
10.15823/su.2022.58.5
ISSN:
1392-9569; 2351-6011
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/100083
Updated:
2024-03-17 17:43:17
Metrics:
Views: 65    Downloads: 10
Export: