Audiovizualinių priemonių taikymas lyderių ugdyme

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Audiovizualinių priemonių taikymas lyderių ugdyme
Alternative Title:
Audiovisual conditioning in leadership development
Summary / Abstract:

LTVis labiau į organizacinę aplinką besiveržiančios socialinės medijos, informacinės technologijos, beprotišku greičiu besikeičianti verslo aplinka, nestabili geopolitinė situacija, nauja auganti Z lyderių karta, tai tik dalis veiksnių darančių įtaką organizacijos veiklai. Ši „visuotinio triukšmo“ aplinka persismelkusi tiek į organizacijos tiek ir į asmeninį vadovų – lyderių gyvenimą. Didžiausia dilema tampa - ne kur ieškoti efektyvių ugdymo priemonių, bet ką pasirinkti iš didelės ugdymo priemonių įvairovės? Padidėjus informacijos ir inovacijų sklaidos srauto greičiui, tradicinė tobulėjimo ir vystymosi praktika ugdanti lyderystės gebėjimus, paseno. Knyga praranda edukacinės priemonės pozicijas. Gebėdami vaizdinius analizuoti ir interpretuoti, žmonės tampa ne mažiau raštingi nei ugdomi tradiciniais edukaciniai būdais, knyga. Remiantis moderniuoju požiūriu į vadovavimą, akcentuojama lyderių potencialo svarba ir jų ugdymas pasitelkiant ugdomojo vadovavimo (angl. coaching) metodus. Vizualiosios medijos panaudojimas ugdyme, populiarėja. Vizualinėje epochoje didelę reikšmę komunikacijoje įgyja vaizdas. Viena svarbiausių šių laikų naujųjų medijų – kinas. Kinas glaudžiai susijęs su naujausiomis technologijomis, kurių dėka tekstas bei vaizdas tampa neeiliniu - paveikesniu, įspūdingesniu bei labiau įtraukiančiu. Atlikus mokslinės literatūros analizę, ieškant naujų efektyvių lyderių ugdymo priemonių, pasirinktas empirinis tyrimas, kuriuo siekiama išsiaiškinti audiovizualinių priemonių ir refleksyvaus ugdomojo vadovavimo poveikį lyderių ugdymui. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Lyderystės ugdymas; Lyderiams būdingos savybės; Lyderystės koncepcija; Kineologija; Instruktavimas; Vizualinis mąstymas. Keywords: Leadership development; Traits specific to leaders; Leadership concept; Cinemology; Coaching; Visual thinking.

ENBased on the detaled theoretical analysis of audiovisual instruments used in ontopsichology, social learning through imitation theory, reflective coaching method, the relevance of leadership development was defined the purpose of the research: “to measure if audiovisual conditioning and reflective coaching method can affect leader’s abilities of selfreflection and to change the meaning of leadership concept”. Quasi-experimental method and semi structured focused interview method were chosen for empirical investigation. The results of the investifation revealed that audiovisual conditioning and reflective coaching method has a direct impact to the meaning of leadership concept and self-assessment as a leader. The investigation results shows that with audiovisual conditioning was affected their meaning of leadership for 72 percent out of all participants. [From the publication]

ISSN:
1822-6736
Related Publications:
Šiuolaikinė ugdymo filosofija: refleksijos ir dialogo link : mokymo priemonė aukštosioms mokykloms / Lilija Duoblienė. Vilnius : Tyto alba, 2006. 215 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/97629
Updated:
2022-11-29 07:28:45
Metrics:
Views: 5
Export: