Muziejaus patrauklumo kultūriniam turizmui vertinimas lankytojų požiūriu: BĮ „Neringos muziejai“ atvejo analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Muziejaus patrauklumo kultūriniam turizmui vertinimas lankytojų požiūriu: BĮ „Neringos muziejai“ atvejo analizė
Alternative Title:
Evaluation of the Museum’s Attractiveness for Cultural Tourism from the Visitors’ Perspective: Case Analysis of the BE “Neringos Muziejai”
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2021, Nr. 2 (51), p. 19-31
Keywords:
LT
Neringa; Lietuva (Lithuania).
Summary / Abstract:

LTKultūros lankytinos vietos, kultūriniai objektai ir renginiai yra svarbus motyvas keliauti. Muziejų dalyvavimas kultūriniame turizme siejamas su juose vykstančia veikla. Muziejai, prisiderinę prie šiuolaikinės visuomenės iššūkių – skaitmeninimo, paslaugų lankytojams skaičiaus didinimo, naujų edukacinių programų pateikimo ir pardavimo, jų pritaikymo įvairialypei auditorijai, – turi galimybių pritraukti daugiau lankytojų. Šiandieninio kultūros turizmo vartotojo poreikiai yra aukšti, ir muziejai siekia kultūros turinį atskleisti įdomiai, patraukliai, netikėtai. Tyrimo tikslas – įvertinti BĮ ,,Neringos muziejai“ lankytojų nuomonę apie muziejaus patrauklumą kultūriniam turizmui. Šiam tikslui pasiekti buvo identifikuoti muziejaus, kaip kultūrinio turizmo objekto, patrauklumo vertinimo kriterijai, remiantis kuriais aiškintasi lankytojų nuomonė apie BĮ ,,Neringos muziejai“ kultūrinio turizmo patrauklumo skatinimą. Tyrimo rezultatai patvirtina, kad BĮ ,,Neringos muziejai“ lankytojai yra išsilavinę, vidutinio amžiaus ir didesnes pajamas gaunantys žmonės, kuriems svarbu turiningai ir įdomiai praleisti laisvalaikį, įgyti žinių, patirties. Jų nuomone, šio muziejaus kultūrinio turizmo patrauklumą skatintų bendra muziejaus aplinka, atnaujinamos ekspozicijos, kompetentingas personalas, muziejuje vykstantys renginiai, novatoriškumas panaudojant šiuolaikines inovacijas ir technologijas, tokias kaip multimedijos, virtualūs turai, 3D projekcijos, išmanūs vadovai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kultūrinis turizmas; Muziejus; Lankytojas; Patrauklumas; Inovacijos. Keywords: Cultural tourism; Museum; Visitor; Attractiveness; Innovation.

ENCultural attractions, cultural sites and events are an important motive for travel. The participation of museums in cultural tourism is linked to their activities. Museums, adapted to the challenges of modern society: digitization, increasing the number of services for visitors, presenting and selling new educational programs, adapting to a diverse audience, have the potential to attract more visitors. The needs of the today’s user of cultural tourism are high, and museums seek to reveal cultural content in an interesting, engaging, unexpected way. The aim of the research is to evaluate the opinion of the visitors of the Budgetary Establishment (BE) “Neringos muziejai” about the attractiveness of the museum for cultural tourism. To achieve this goal, the criteria for assessing the attractiveness of the museum as an object of cultural tourism were identified. On the basis of these criteria, the visitors’ opinions about the attractiveness of the BE ,,Neringos muziejai” for cultural tourism were evaluated. The results of the research confirmed that the visitors of the BE “Neringos muziejai” are educated, middleaged and higher-income people, for whom it is important to spend leisure time in meaningful and interesting ways, gain knowledge and experience. In their opinion, the attractiveness of this museum for cultural tourism would be enhanced by the overall museum environment, updated exhibitions, competent staff, events in the museum, innovativeness in using modern innovations and technologies such as multimedia, virtual tours, 3D projections, smart guides. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/96397
Updated:
2022-10-05 04:44:23
Metrics:
Views: 11    Downloads: 2
Export: